![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Svoyager: Kan ta reda på mer info om test knappen och återkomma med pm till dig om du vill?
Sen kom jag på lite saker till: 1. Går att scripta läslampan så den kan tändas/släckas? 2. Kan man scripta så att tågets destination även visas på radion displayen? 3. Kan man scripta högra förarbordets knappar, så att vi tryck på "utrop" så spelas utropsmelodin upp? Btw, snyggt jobbat med vänstra förarbordet. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
1- hmm, det var nånting jag ville göra men det skulle vara jättesvårt att göra, vet inte om jag kan
2- kanske, men ska inte göra nu. Jag måste veta lite mer om vad radion visar. 3- ja, lätt att göra. gjort. Lite mer idag. Det tog bara 3 timmar att göra. Jag är inte klart för jag måste fixa texturen (need to fix the texture alignement and texture on the vertical polygons). www.svoyager.com/newpanel4.jpg edit: completed www.svoyager.com/newpanel5.jpg SV Senast redigerad av SVoyager den 2009-03-24 klockan 04:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Lite mer igen idag.
högerbordet är gjort. har också gjort aktiveringspanelen men jag behöver lite hjälp www.svoyager.com/newpanel6.jpg Den enda bild som jag har är lite "blurr". Jag har försökt att fixa den men har inte fått en jättebra resultat. Om någon här vill försöka att göra nånting bättre än jag har gjort är ni välkomna att försöka! Originel bild finns här: www.svoyager.com/tobedeblurred1.jpg Detta är vad jag kunde göra: www.svoyager.com/attempt1.bmp Cheers! SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
SV: Det ser ju lysande ut, se detta som ett förslag att fundera på:
Börvärdet fallar lite för fort kanske, Går det att göra att det faller lite mer långsammare? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
hmm, förlåt jag förstår inte "börvärdet". Vad betyder det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Ahh okej!
Du säger att tåget bromsar för fort då?? Hmm, jag jämförde mellen en film jag spelade in när jag var i hytten när vi tog en c20 på en prov körning och tåget bromsar lika svårt att det bromsade när vi var i hytten. The engine sound fits too. Det finns bara en sak jag kunde inte göra. Det var att börvärdet "lags" lite. Kanske 0.5 sekund "lag", (om man accelera eller bromsa, det tar nästan 0.5 sekund tills man ser det på hastightetmätaren) men jag kunde inte göra det i TS. SV edit: Hmm, kollat igen. kanske en sekund skillnad mellan TS och det riktiga tåg (TS 1 sekund för fort). Det börjar att bromsa för fort (it goes full brakes too fast i think, the time it would take to reach full brakes could maybe be a lill longer. Maybe a small intentional lag on the main controller should fix this, I remember the train having a small lag on this so that could add to the realism. Hmm not sure if i can do that tho, will have to try things) Senast redigerad av SVoyager den 2009-03-27 klockan 19:09. |
![]() |
![]() |