![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]() Citat:
Även om skulle kunna göra ett verktyg som tar med alla objekten som är använda är det inte säkert att du FÅR ta med dem. Vissa saker kostar pengar och då får du självklart inte ta med dem, andra saker kan vara gratis men de får inte spridas hur som helst utan krävs tillstånd av skaparen. Dock är ju RS bättre än vad MSTS är när det gäller saknade grejor, kraschar inte utan visar helt enkelt upp det som finns och hoppar över resten. Kan bli lite luckor i landskapet men bättre än en krasch. /Anders |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Kul att ni gillar rutten, men synd med objekten... Kan säga(för 4:de gången
![]() ![]()
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jag får inte igång rutten, vet inte vad jag gör för fel!?????
Har installerat KRS, Mk1, ändrat till eng. i options, Mk2, DevTool och dom svenska objekten. Och sen inst. jag rutterna DK2000 och Siljansbanan. Denmark 2000 får jag upp där man väljer rutt, men Siljansbanan finns inte där. Vad är fel?
![]() |
#4 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Hmm, vad är MK1/2 ? Jag har inte nått av dom..
![]()
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
|
![]()
Det är uppdateringarna till Rail Simulator. Finns här: http://www.railsimulator.com/ Men innan man lägger in Mk2, måste man ställa om till eng. i options (i KRS). Lägg också in DevTools...
![]() |
#6 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
|
![]()
Readme till Mk2: http://www.railsimulator.com/upgrade_mk2_readme_en
Från readmen till DevTools: "The following tools are provided: RAIL SIMULATOR DEVELOPER EDITION ================================ This runs Rail Simulator in full editor mode, allowing the user to create fully functional scenarios with AI trains. Rail Simulator Editor Edition can be run from the entry on the start menu. RAIL SIMULATOR DEVELOPER EDITION (logging enabled) ================================================== This runs Rail Simulator in full editor mode, with the logging application and default logging options enabled. THE ASSET EDITOR ================ The Asset Editor is a source creation tool for taking new content and importing it into Rail Simulator. Please see the document - 2.01 Asset Editor Guide for full details. TOACE ===== This tool converts from popular image formats into ACE files which are used by Rail Simulator. PACKAGER MANAGER & PACKAGER CREATOR =================================== These tools allow the packaging of 3rd party assets which can be installed by other Rail Simulator users. Additionally, an installer executable is also provided which simplifies the packager installation process for the end user."
![]() |
#8 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Undrar fortfarande varför jag inte får igång Siljansbanan??????
![]() |
![]() |
#9 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Väldigt konstigt... Jag har hört om att den inte fungerar, men då har den i af kommit upp i listan... Testa att ominstallera.
![]()
![]() |
#10 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej Bönan och Micke!
Ja, jag fattar ingenting?????? Visseligen nybörjare på KRS, men jag fick ju in DK2000 utan problem. Jag har som jag sa tidigare lagt in KRS, Mk1, ändrat till english, Mk2 och DevTools. Efter det la jag in dom svenska objekten och efter det rutterna DK2000 och Siljansbanan. Jag la in allt med RailSim Package Manager och jag har även provat att ta bort rutten och lägga in den igen. Som syns på bilden nedan, så är den inlagd, men lika förbaskat kommer den inte upp i listan över rutter (nästa bild)... KRS startar jag med denna genväg: Rail Simulator Developer Edition (logging enabled) Så man slipper köra med skivan i!
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Hei jeg er ikke helt sikker, men jeg hadde samme problem med en Fransk rute. Det jeg fant ut der hvar at jeg manglet en signal pakke som var i ruten. Når den var innstalert så virket ruten fint. Jeg har ikke hatt noe problem med denne ruten.
![]()