![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#30 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Mig veterligen har jag inte släppt några med texture-replacement. Det surrar kanske runt någon beta, jag minns inte
![]() Det skall finnas två punkter för kopplen och fyra för slutsignalerna. På din vagn lär dock äldre slutsignaler behövas. Koppelpunkten är vid 0 höjd för att alla vagnar skall få samma höjd. Den används även för luftslangen som också behöver vara synkad. Dörrarna låter riktigt intressant. Jag skulle själv vilja gröpa ur Hbis och Gbs men har inte kommit så långt. Att styra en animering via skript är inte så svårt. Har du animerat med dummies och exporterat kin-filerna? Att få en dörr att öppnas via en kryssruta är inga problem. Men frågan är om animeringen även skall styras av industrierna, dvs vid lossning/lastning? Det har jag inte labbat med så det kräver lite forskning. Paul Hobbs skript är mycket bra, med kommentarer. Där har jag lärt mig mycket, men det blir snabbt rörigt. Mats |
![]() |
![]() |