![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
![]() *** Har fått ordning på texturer och LOD nu, placerade ut ett knippe hus, så man tydligt kan se när saker är på väg att försvinna.Nu ska jag bara trimma avstånden lite granna (vindskivorna försvinner för tidigt så det syns, gränsen går precis i husgruppen på bilden nedan) och pröva att exportera. Att göra om de saker jag har i MSTS till RS förefaller som att det är väldigt rakt på. Mycket enklare och mer visuellt att skapa och se LOD-nivåerna. Rent allmänt ger det ett bra intryck att skapa saker till RS, även om jag tycker att dokumentationen har förbättringpotentialer... ![]() ![]() Senast redigerad av Mazz den 2009-02-01 klockan 01:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Veldig fint mazz
![]() ![]() Steinar |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
|
![]()
Tack!
![]() Sala va det ja... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() ![]() ![]() ![]() Nä nu tror ja snart ja svimmar!!!!! ![]() Detta är ju helt fantastiskt, GRATTIS Mazz, du är en stjärna, du har ju hux flux fått mej helsåld på KRS(och säkert många andra oxå). Nu måste jag bara fixa en ny hårddisk, så jag kan lägga in KRS, och fort som tusan börja lära mej att bygga landskap!!!, sen ska de bli Svenska rutter av ![]() HURRA ![]()
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Jaha, nu känns det väldigt nära att kapitulera och skaffa sig RS
![]() Kan vi få ut Tjalles gantry oxå så börjar det ju bli riktigt intressant. En fråga (ursäkta om det är lite OT i denna tråd): Kan man ändra texturer i RS-objekt på liknande sätt som i MSTS? Går det att använda andra spårtexturer, de där färglösa ljusgråa är ju riktigt fula.
![]() |
#8 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
![]() ![]() Snyggt jobbat Mats! Jag vill ju inte vara sämre jag, så de senaste dagarna har jag jobbat med ett av mina godsmagasin. Tyvärr så är dom byggda i Gmax och, om jag ska vara ärlig, inte så välbyggda. Det enda rätta var helt enkelt att bygga upp det igen, denna gång i 3D Canvas. Jag har fortfarande lite delar kvar att göra (fönster och lastkajer samt skuggor), men jag var bara tvungen att försöka mig på att få in det i RS. Det gick betydligt lättare än vad jag hade väntat mig måste jag säga. Det är absolut inte värt en egen tråd, men jag hoppas att det går bra med en liten post i din. ![]() mvh .... Mats
![]() |
![]() |
#9 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |