![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
En fråga till - finns det stoplyktor till KRS? Som man kan ha vid en ändstation osv?
http://www.jarnvag.net/test/images/b...stopplykta.gif
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Tror inte det finns stopplyktor, i vart fall inte ännu.
/Anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Vad är detta för något? Vad har man denna till?
![]() Ursäkta storleken ![]()
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Det är en AWS balis. Engelsk motsvarighet till våra ATC baliser.
Enligt den lilla guide du fick med KRS så ljuder en signal i hytten när du kör över den. En klocka om nästa signal är grön eller en summer om signalen är röd eller gul. Summen måste kvitteras (Q) annars blir det nödbroms. ATC-baliser kommer att finnas till det svensk/norska signalsystemet som är under utveckling. /Anders |
![]() |
![]() |