![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
Det är väl lättare att bygga i krs än i msts? annars har jag gett mig in på djupt vatten ![]()
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#3 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Sen ett par saker som inte tagits upp gällande Trainz, som jag ser som en nackdel med den tågsimmen... 1. DLS (downloadstation) som måste användas för att få hem alla objekt till rutterna. DLS är/var ofta nere och det går skitsegt att hämta hem nått där ifrån (ja, om man inte betalar för att kunna hämta snabbare). Att hämta hem flera hundra objekt kan ta väldigt lååååång tid! 2. Att köra en rutt på vintern. Till MSTS så väljer man i programmet vilken årstid man ska köra, men i Trainz är du tvungen att köra den årstid rutten är skapad för. Det behövs därför 4 versioner av samma rutt för att täcka in alla årsrtider... Men jag tycker som andra här att köp alla tågsimmen, för alla är bra på olika områden!
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2009-01-17 klockan 18:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Senast redigerad av ekankal den 2009-01-18 klockan 02:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Självklart finns andra sidor att ladda ner ifrån till Trainz, men laddar man ner en rutt, så hämtas oftast objekten ifrån DLS. Och jag vet att DLS har otroligt mycket matrial och sidan påfrestas hårt av detta. Men varför detta (dumma enligt mig) system? När man laddar ner en rutt till MSTS så följer oftast allt med. Visst är det en stor fil som ska ner, men det blir ju likadant till Trainz (i slutändan), förutom att man måste hem med flera hundra filer...och dom flesta ifrån sega och ibland ej fungerande DLS!
Nej, nu blev detta väldigt OT, så nu slutar jag gnälla om detta i denna tråd. Jag tyckte det bara skulle tas upp så ingen som köper Trainz, sen får en överraskning när dom ska lägga in lite rutter.