![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]()
Tja, det går inte att säga så enkelt.
Du ska vara beredd att stanna innan nästa signal. Vilken hastighet du då ska hålla beror ju på hur tungt tåg du har, hur effektiva bromsarna är och hur långt det är kvar till nästa signal. Ju närmare du kommer desto lägre hastighet måste du hålla för att kunna komma ned till noll innan signalen. /Anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
I princip kan man säga att du skall kunna stanna på siktsträckan, den sträcka du ser framåt. Det gäller att a l d r i g passera en signal som ev är röd. I verkligheten kallar vi det att stanna på siktsträckan. Om man är ute på jobb och det är flera rörelser på samma spår så skall man kunna stanna på halva siktsträckan. Detta eftersom att det då kan komma en rörelse emot dig och han skall då också kunna stanna.
__________________
M v h /Pursche |
![]() |
![]() |