|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
Angående din fråga Simon så har jag inte den blekaste.
Däremot så blir det en 430 nu till nästa lön. Kan komma till användning under alla mörka middagar till jul. Budgeten för nästa år innefattar förhoppningsvis byte från 70-200 till 300/4, 17-55 2,8 is, 85/1,8 och 100/2,8 macro. Under tiden ska jag ut och ta en jävla massa bilder!
|
|
|
|
|
|
#2 | ||
|
Hyttåksfettischist
|
Citat:
![]() Citat:
Det enda jag inte är med på är att byta bort 70-200'n. Grym glugg! Själv är jag sugen på en 50 f/1.4, men den får vänta. En platt-tv till vardagsrummet står högre upp på önskelistan.
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Medlem
|
Citat:
50/1,4 är nog en trevlig glugg, relativt billig också. Angående 70-200 så är det mest för att jag skulle vilja ha lite mer brännvidd, 200 känns lite kort ganska så ofta. Men zoomen i fötterna har man ju å andra sidan alltid.
|
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
Citat:
Hur menar du? Vad har du fär brännvidd idag? *Nyfiken* |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Hyttåksfettischist
|
Det går inte att sätta omnin på blixten när vidvinkelskivan är nedfälld. Skivan är ivägen.
Edit: Pinsamt! Jag har alltid trott det här, men när jag provade nyss gick det av någon märklig anledning alldeles utmärkt att sätta på omnin med vidvinkelskivan nedfälld. Men skulle jag kunna ansluta Elinchromen till kamerans PC-synkport medan jag har den interna blixten uppfälld? Jag tror inte att du kan ha blixten uppe medan du har något i skon.
|
|
|
|
#6 | |
|
Medlem
|
Citat:
Ja.... Nej, precis. ![]() Edit: ska testa detta vid något tillfälle. Kan avlägga rapport om det är intressant. Grejjerna är här hemma, men det är sovdax nu. Senast redigerad av Alexander Ödman den 2008-11-12 klockan 23:22. |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Medlem
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Medlem
|
Citat:
Ahhh.. nu läste jag ditt inlägg en gång till. Byta bort din 70-200, inte till 70-200. Skulle ha väldigt svårt att byta bort min 80-200... Det brännviddsomfånget är extremt allround. ![]() Canon 400 f/5,6 Den här är kanonskarp! Har några kunder som bytt till den för att den är lång i brännvid och väldigt lätt i vikt. De är väldigt nöjda. Annars finns ju alltid Canon 100-400 Senast redigerad av Alexander Ödman den 2008-11-13 klockan 11:40. |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Medlem
|
Citat:
300/4 med eller utan IS går ju dessutom att få tag på till skapliga priser begagnat. Man kunde ju skaffa en sån och behålla 70-200 istället. Inte lätt det här.
|
|
|
|
|