![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
Ort: , , .
Inlägg: 212
|
![]()
Hej Melin
Jag har sagt det förut men det tål att upprepas. Du har 3 års reklationsrätt på det du köper de skall laga datorn UTAN kostnad för dig, om kortet utgått så måste dom ersätta det med ett som minst har samma kapacitet om det är dyrare så SKALL du ej behöva betala för detta lresonemanget är ologiskt då det innebär att om någon del blivit billigare så skall du få pengar tillbaka ! Begär att få prata med någon ansvarig i butiken och påtala att detta ej är förenligt med konsumentköplagen. bägär kompensation för den långa väntetiden minst prisskillnaden på kortet. Om reparationen drar ut på tiden kan du endera begära hävning av köpet alternativt omleverans av ny dator. Har du problem kontakta din konsumentvägledare i komunen alt reklamations-nämnden. Stå på dig men hota inte, förmodligen ger de med sig Arne Lundborg |
![]() |
![]() |