![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 | |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Det här ser riktigt bra ut! Att få fungerande v-signaler, och att dessutom kunna bestämma hur lång ringsträkan ska vara har jag längtat efter länge!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Fantatiskt !!!
Lysande insats ! //Stefan |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
|
![]()
Återigen, tack för stödet
![]() Här är ett försök att visa en korsningen "live". Man ser alla signaler även om det blir lite grynigt. Ett föga realistiskt vägskydd mest för att visa vad som är möjligt. Märkligt nog stannar bilarna precis i kofångarna eller tom i varandra då jag tog filmen, jag tror det beror på att frameraten var så låg. http://www.youtube.com/watch?v=OzW3VwekK_w Senast redigerad av MatsS den 2008-07-29 klockan 11:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jäkligt snyggt jobbat måste jag säga!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
STW-member
|
![]()
Myckert vackert. Bra demo också och snygga modeller.
![]()
![]() |
#23 |
Medlem
|
![]()
Müsigt! Riktigt riktigt snyggt jobbat!
![]() ![]()
![]() |
#24 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Det ser helt enkelt kanonbra ut !
Stefan |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
Du är välkommen att kontakta mig (via ett PM), så får du all information du behöver för att använda mina script.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2008-07-30 klockan 10:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Medlem
|
![]()
svenolov: Tack för erbjudandet. Jag kikar gärna på möjligheterna att sy ihop systemen då jag fått allt någorlunda färdigt här. Just nu håller jag på att finjustera men det växer hela tiden med nytt plus dokumentationen. Vi har säkert gjort helt annorlunda och det är skoj att jämföra. Jag antar jag kommer ha problem att styra ai-trafiken på annat sätt än med de vanliga signalerna så där lär jag behöva hjälp. Å andra sidan har väl du redan svenska signaler färdigskriptade? Jag har inte grävt i signallogiken ännu. Jag har som jag nämnde tidigare gjort detta enbart för att lära mig skriptningen och jag får ta ett område i taget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Går det att koppla en dödskalle till flera vägskydd så att den inte visar fast sken förrän samtliga vägsignaler visar vitt? Vore en trevlig funktion att ha även om den kanske inte är alltför högt prioriterad. Sen så brukar väl inte bommarna ha reflexer varken på insidan eller på den sida som ligger in mot spåret, utan bara på den sida som ligger ut mot vägen? Rätta mig gärna om jag har fel.
I vilket fall så är det ett mycket fint arbete du gjort, ser fram emot den första versionen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem
|
![]()
Riktigt SNYGGT!
![]() Fyra tummar upp: ![]() ![]() ![]() ![]() Senast redigerad av andreas_92 den 2008-08-02 klockan 12:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
STW-member
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#30 |
Medlem
|
![]()
Joel, du har naturligtvis rätt. Bommarna är från tidigt 2000-tal då vi mest var glada över att ha svenska bommar överhuvudtaget
![]() Det går att ha flera övergångar så här: svs01.jpg Detta är alltså ett vägskydd men med två korsningar. Båda stängs samtidigt då tåg kommer och det finns bara en signalering mot järnvägen, det blir vitt/fast först då alla bommar är nere. Detta går naturligtvis att variera hur man vill. Enda begräsningen är 10 komponenter per vägskydd men det går ganska lätt att utöka om så behövs. Någon kommunikation emellan olika vägskydd finns dock inte. Varje arbetar separat med sina egna triggers. Senast redigerad av MatsS den 2008-08-02 klockan 16:13. |
![]() |
![]() |