Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Scenarios och scripts

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-07-26, 17:37   #6
MatsS
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 304
Standard

Tackar! Det är fascinerande vad som är möjligt med skript. Man kan egentligen bygga vadsomhelst med dessa vägskydd. Allt går att kombinera, man kan ha upp till 10 av varje komponent i en korsning. Vinklar blir i princip obegränsat eftersom det inte finns någon direkt koppling med rälsen.

Här en korsning med 6 bommar och lika många x-skyltar mot vägen, 2 v-signaler och 2 v-försignaler samt en trigger. Man kan ha upp till 10 triggers också, ett för varje spår, eller sidospår som går igenom vägskyddet exvis. Notera att den lilla vägbiten som går över rälsen är trackside och inte anpassad ännu för vinkeln. Tanken är att göra sådana i olika vinklar, eller helt enkelt lägga lösa sceneryobjekt. Den har i vilket fall inget med själva logiken att göra längre. I 2 stolpar finns det klockor och ljudet låter just därifrån. Bomdreven har dessutom motorljud!.

Öppen:
example1.jpg

Stängd:
example2.jpg

Här är en lantlig övergång utan några bomobjekt. Lampan släcks då tåg kommar.

example4.jpg
MatsS besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:19.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009