![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 304
|
![]()
Tackar! Det är fascinerande vad som är möjligt med skript. Man kan egentligen bygga vadsomhelst med dessa vägskydd. Allt går att kombinera, man kan ha upp till 10 av varje komponent i en korsning. Vinklar blir i princip obegränsat eftersom det inte finns någon direkt koppling med rälsen.
Här en korsning med 6 bommar och lika många x-skyltar mot vägen, 2 v-signaler och 2 v-försignaler samt en trigger. Man kan ha upp till 10 triggers också, ett för varje spår, eller sidospår som går igenom vägskyddet exvis. Notera att den lilla vägbiten som går över rälsen är trackside och inte anpassad ännu för vinkeln. Tanken är att göra sådana i olika vinklar, eller helt enkelt lägga lösa sceneryobjekt. Den har i vilket fall inget med själva logiken att göra längre. I 2 stolpar finns det klockor och ljudet låter just därifrån. Bomdreven har dessutom motorljud! ![]() Öppen: example1.jpg Stängd: example2.jpg Här är en lantlig övergång utan några bomobjekt. Lampan släcks då tåg kommar. example4.jpg |
![]() |
![]() |