![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]()
Jag tänkte ställa upp med en modul med utgångspunkt från ett modernt resecentrum, en tvåspårig station på en enkelspårig elektrifierad järnväg. En liten bit från resecentrumet ska gamla stationen finnas, där en museiförening numera huserar. Kommer bygga ut museijärnvägen (oelektrifierad, normalspår) till drygt 2 mil hade jag tänkt.
Det var mina planer, återkommer med bilder när bygget är igång. ![]() EDIT: Kom på att Dson bygger på en fyrspårig linje, kan bygga vidare från resecentrumet till en station som ansluter till fyrspåret. Senast redigerad av Slash2 den 2008-06-02 klockan 19:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Jag antar utmaningen och ska försöka snickra ihop ngt. Tur att vi har lov på högskolan nu så tid finns
![]() Förresten så vill jag veta en sak till, vilken marknivå vid skarvarna använder du? Tror det var allt just nu... återkommer när jag har fler frågor... Eftersom du skrev "utan jag åtar mig gärna att elektrifiera modulerna." så får du görna göra det för mig, jag brukar vara lat ![]() //H |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Häärligt! Du är så välkommen så!=)
Hmm, modulskarvshöjd... Oj, svår fråga... Har inte tänkt på det än.Centralstationen och områderna däromkring ligger på exakt 0 meter över havet... Något förslag? Jag skulle föreslå en höjd på 10 meter i så fall. Pendeltågsverksamhet är tänkt att ske ja, på innerspåren av fyrspåret. Så pendeltågsstationer får du gärna bygga! ![]() Lycka till! ![]() Jo, en sak till: Det vore bra om man inte lade spåret ända ut i kanten vid en modulskarv, så man kan bygga en skarv. Om man kanske lämnar en 100 meter på varje moduls skarv?
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en. Senast redigerad av Dson den 2008-06-03 klockan 16:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Ytterligare en tid har passerat, och Skanska bygger för fulla muggar! Hus för hus ploppar (Bokstavligen!
![]() Här är utsikten från ett av lägenhetshusen som syntes på förra bilden. ![]()
![]() |
#5 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
om du vill kan jag se vad jag har för moduler liggandes på min HDD och mycket möjligt visa en bild på några så du får bestäma om du vill ha någon av dom
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Stiligt, jag har börjat lite smått jag med... Vägarna du använder är det de "vanliga" svenska vägarna som finns med i spelet? (road, street, highway) eller vad dom heter...
//H |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Jahapp! Så var dags igen. Uppdatering... Kan inte den där gallskrikan hålla näbben snart?
![]() Nu har kontorsnissarna fått något stans att vara - några kontorshus har ploppat upp! På bilden är ett InterCity-tåg som lämnar Stockstad - och kanske sitter däri några kavajnissar och kollar upp på kontorshusen; "Pioiiuuuh, äntligen på väg hem från den där skiten"? ![]()