![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 847
|
![]()
Tack för jag fick se bilderna. Bra gjort!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 32
|
![]()
Ser riktigt bra ut! Fortsätt så :-)
Hoppas även patchen kommer snart, så blir det 100 gånger roligare och enklare hoppas jag... Om någon känner sig sugen på att göra en T44 i modell så säg till, jag kan fixa alla ljud och bilder. Eller om ni har hyffsat nära till Norrköping så är det bara att komma förbi och spela in ljuden. Simulatorn blir mycket mycket roligare när det kommer svenska grejer, speciellt svenska signaler och landskap. Bra jobbat grabbar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
patchen är planerad för denna månad, det ska släppas ungefär när US versionen släpps,
MatsS, ser reiktigt bra ut, ser fram imot att få se det i spelet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 32
|
![]()
Hej igen, snabb fråga om patchen. Någon som vet vad det blir för patch, vad som kommer ordnas med den?
/ Fredrik Lokförare Norrköping |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
diverse buggar o fel som har rapporterats in till KRS teamet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]()
En mycket viktig sak som ska fixas i patchen är så att tredjeparts saker kan användas i rutter.
Utan det kan man bara använda Kujus originalgrejor och sådant man gjort själv. När man distribuerar en rutt kommer det bli fel på alla tredjepartsgrejor att KRS inte kan hitta dem. Mats, gult uppåt på klotet markerar huvudtågväg, ej nödvändigtvis rakt fram i växeln. Nej, jag känner inte till att man kan ha olika väljare för höger/vänster. Ditt klot ser klart mer genomarbetat ut, snyggt. Hur fick du animeringen att fungera? Jag lade in ett block med animering pekandes på animeringsfilen i blueprinten. Animeringen är ett steg med rotation till läget med rött uppåt. I KRS händer inget så jag misstänker jag gjort något fel. Mikael, jag ska fixa till lite ytterligare signaler och paketera så kan du få dem sedan. Kan avslöja att ljusen heter G1, R1, G2, W1 & G3. Tänker ta fram varianter med och utan stolpe men det är ju inget som påverkar scripten eftersom samma kan användas till båda. Försignal, dödskalle och vägsignal nästa. /Anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 304
|
![]()
Klotet kommer från TRS och det är gjort som lågpoly. Tomas har en högdetaljerad som ser ännu bättre ut. Det går till och med att få med stängerna till växeltungan i animeringen men det blir besvärligt att placera varje växelväljare. Däremot kommer vi inte förbi problemet med att klotet hamnar fel.
Jag gjorde bara en helt vanlig animeringen av meshen utan helpers eller dummies som i TRS. Bara åt ett håll. Sen exporterade jag som en .ia. I exempel-levern finns två stycken anim-sets. Jag gjorde då en kopia av den första ia-filen och kopplade till andra animationen. Innan jag gjorde det krashade spelet då jag valde växeln. Varför det finns två anim-sets vet jag inte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]()
Låter som att vi animerat på samma sätt fast jag har bara en animering. Har också tittat på exemplet och såg båda animeringarna där fast jag tittade sedan på trackblueprinten och såg att där bara refererades en animering så prövade med det. Får ingen krasch men ej heller någon animering. Nåväl, får väl testa lite mer. Trainz vet jag inget om men MSTS tog ju lång tid innan vi fick fason på så jag tycker vi redan kommit långt.
/Anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem
|
![]()
Gula sidan upp betyder inte ens huvudtågväg utan bara 'normalläge' som ibalnd är rakt fram och ibland in på sidan.
![]()
__________________
M v h /Pursche |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 32
|
![]()
Jo, men normalläge är ju alltid huvudtågväg, OM det är tågspår dvs.
![]() På bangården här i stan finns det ett klot som är helgult. Tror det är några klottrare som har roat sig lite. men lite förvirrande är det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]()
Så har jag färdigt första betan av signalerna.
Detta är zippat det som behövs i "Source" för att sätta upp dem eftersom det förmodligen behöver ändras i blueprinten. Har bara satt upp två länkar per signal för att kontrollera att de går in i simulatorn. Ska bli intressant att se med lite bättre skript. Behövs det fler varianter? Vill även gärna få konstruktiv kritik på signalerna. Vägförsignalens tavla ska vara lite mer rundad i hörnen. Ska kompletteras med lös stolpe och skyltar av olika slag. /Anders Senast redigerad av KMW den 2009-02-02 klockan 20:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Malmö , Sweden.
Inlägg: 77
|
![]()
Nu börjar det se trevligt ut! Har provat de signaler jag har scriptat hittills och det ser bra ut. Nu blir det mer scriptande!
Konstruktiv kritik: Jag tycker lampornas färger ska vara kraftigare. Alltså rödare röd och grönare grön. Mvh Mikael |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Malmö , Sweden.
Inlägg: 77
|
![]()
Script för 5 signaltyper (främst avsett för KMW som har mer info i PM).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]()
Ska bli spännande att kolla på.
Kommer att titta på att göra dem lite intensivare i färgen. /Anders |
![]() |
![]() |