![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
|
![]() Citat:
... eller Komprimerade mappar går också bra. EDIT: Hämta den senaste versionen här: http://www.e-buzz.net/forum/showthre...866#post140866
__________________
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2007-12-29 klockan 22:55. |
|
![]() |
|
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
|
![]()
Jag ska här förklara hur man använder dessa signaler, samt lite tekniska detaljer som ligger bakom.
Jag citerar först Tomas och bifogar hans bild. Citat:
Signal Objekt:
Synpunkter är alltid välkomna, dåliga som bra och även nya. Ladda hem och läs en uppdaterad version av dokumentationen parallellt med denna information. Finns att hämta här: http://www.e-buzz.net/forum/showthre...866#post140866 -
__________________
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2007-12-30 klockan 03:15. |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
detta låter intressant, jag måste fråga, borde det inte vara möjligt att öra en vägsignal som scenary då o koppla med trackside objekt , så att man sedan kan placera ut väg signalen på diverse ställen så som vid vägkorsningar där det inte finns en bom, då skulle man kunna vrida signalen okså så att den alltid möter trafiken, jag är lite trött på dom inbyggda vägsignalerna, om man har en kurva strax efter korsningen så blir det ju inte som i verkligheten att dom är vinklade mott hållet där trafiken kommer ifrån utan att dom varnar älgar o buskar i stället, komentera gärna detta
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
|
![]() Citat:
Jag har redan gjort skript för en speciell stopplykta (trackside, i det här fallet synlig) som söker av spåret, och rapporterar till ett eller flera scenery objekt, om ett tåg är på väg eller har passerat. Det är bara att be någon vänlig själ att göra ett scenery object för vägsignalen, så är det hela klart.
__________________
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2007-12-30 klockan 13:29. |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
detta låter bra, om jag hadde inte haft hytten att färdigställa så hadde jag kunnat ställa upp men som sagt, hytten
![]() Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2007-12-30 klockan 14:18. |
![]() |
![]() |
#6 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Detta låter väldigt intressant, får bara önska lycka till med arbetandet!
![]() Snart hade man önskat sig en riktig ATC också i fordonen, fast då får man ju dels bygga till de i hyttarna o dels programmera den på nått sätt.. Så man får t. ex ett pip när man passerar en hastighetshöjning/sänkning eller flera pip om man kör fört fort, eller ett långt pip när ATC slutar. ![]()
__________________
M.V.H Tobias år 2014! ------------------------ Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage. http://tobbebilder.from.eksjo.com/ |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
|
![]() Citat:
Jag kommer i vilket fall som helst att renodla min HUD regel. Den kommer att delas upp i 2 regler. 1. Själva HUD:en där det kommer att finnas en ATC-funktion. 2. Alla funktioner som tillhör Autopilot/Dispatcher reglerna.
__________________
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). |
|
![]() |