![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Fin bild måste jag säga, men jag tycker mer om scania, trevliga att åka o riktigt bekväma säten i dom
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Vad jag kan ge denna tråd något bra är att bilden är fin och att vägen är väl bekant i mina ögon. Vackert område med tät skog för att senare öppnas upp och "bergslätter" når fram till synfältet. Vacker utsikt från Vallåsens topp också.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Tidigare v10
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Tidigare Ugglan_1
|
![]()
Jag har visserligen aldrig åkt Volvos bussar eller lastbilar, men jag har åkt en av Scanias senaste expressbussmodeller. Jag vet ej om detta gäller alla nya större fordon eller endast Scanias eller bara den modellen... Men hur som helst så åkte jag med en Scania Irizar (buss) mellan Sthlm och Lkpg.
När vi kom till Norrköping la datorboxern av och bussens motor och allt stannade upp vid ett trafikljus. Chaffuörn vred om tänningen fem till sex gånger innan bussen startade igen och då fick vi stå där ocg varva upp motorn innan vi kunde fortsätta... Det är en anledning till att jag inte gillar Scania men som sagt så vet jag inte om detta gäller alla tunga fordon eller om det bara är deras nya bussmodell som beter sig på detta sett...
![]() |
#21 |
Medlem
|
![]()
Snygg bild!
![]()
![]() |
#22 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Tack Daniel och alla andra.
Ugglan: Menar du verkligen att du aldrig åkt med en Volvobuss? Det låter ju väldigt udda... Det är mig veterligen det vanligaste fabrikatet på busschassin i Sverige. Du säger förresten i ett tidigare inlägg att "Ah! Volvo, och det säger allt". Hur var det egentligen på den fronten? ![]()
Fotointresserad lokförare Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com ![]() Senast redigerad av simonbertilsson den 2007-11-28 klockan 23:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Tidigare Ugglan_1
|
![]() Citat:
![]()
Jag vill ha all form av kritik, både teknisk och konstruktiv kritik Senast redigerad av Jared den 2007-11-29 klockan 16:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Medlem
|
![]()
Simon, kör du på heltid eller är det extraknäck?
![]() |
![]() |
#25 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#26 |
Medlem
|
![]()
tycker om både volvo och scania, men måste ändå säga att jag föredrar scania...gärna min egen
![]() Fast stabil och volvo....nja, hör de ihop? ![]() Körde själv en FH i ett par veckor istället för min scania. Det var då en tridem med hel luft...och där fick man allt hålla tungan rätt i mun när man fick möte me andra långtradare på smala vägar. Den var överallt. Har några filmer på youtube där jag kör, lite smakprov ![]() http://www.youtube.com/watch?v=_Efbn...eature=related http://www.youtube.com/watch?v=pngQ6...eature=related