![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
Gå till en seriös fotobutik istället, där de kan sin sak och är serviceinriktade (det är de sällan på onoff, elfjanten och liknande elektronikstormarknader. Dessutom är de väldigt sällan billigare). Fotovideo (Malmö & Sthlm), Hegethorns (Nässjö), Scandinavian Photo (Bankeryd och Mölndal) och Japan Photo (Malmö, Göteborg och Stockholm) är goda exempel på sådana.
![]() |
![]() |
#17 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Bara att hålla med Simon här. Elgiganten och övriga brukar ha noll koll.
Hegethorns och Scandinavianphoto är två butiker som jag kommit i kontakt med och fått väldigt bra service av. På Hegethorns frågade jag om ett objektiv. Han som hjälpte mig hämtade det objektivet jag hade frågor kring, satte det på min kamera och tyckte jag skulle gå en rund och fota. Jag vågade knappt tro mina öron... här fick man ett splitter nytt objektiv påmonterat på kameran och order om att ut och fota. Han frågade inte efter namn eller något... jag vågade mig dock inte så långt. Gick bara några steg utanför butiken innan jag gick in igen. Tala om service och få testa prylarna! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Tidigare ssg
|
![]() Citat:
Sådan service man idag tyvärr ser alltför sällan. Söders Foto på Götgatan är en butik jag gillar. Trevlig och kunnig personal som mer än gärna låter en prova grejerna och ger en råd, tips och lite annat. Humana priser också ![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Det är väl inte alltid man åker dessa många milen för att hitta en bra kamera. Ett sätt att hitta rätt kamera nära dig är att kolla i närmaste butiker och sedan kolla upp produktspecifikation/information på nätet. Säljare som är värt yrkestiteln finns det sällan många av. Fast jag beställde min D80 från USA utan att ens hållit i ett demoexemplar i förväg. Och jag ångrar inte någonting.
Senast redigerad av Schulz den 2007-10-22 klockan 19:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Tidigare viktortheone
Reg.datum: Oct 2005
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#21 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
På tal om elektronikmarknader så var jag inne på Media Markt(senast idag) och de har ju en hel del dyra objektiv, såsom Canons 100-400 L glugg! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
Scandinavian Photo finns på Kungsholmen i Sthlm också.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
STW-member
|
![]()
Det beror på vilket prissegment du kan tänka dig. Vi leker med tanken att du har råd att betala 10000:- Då kan du titta på tester t ex här: http://testcentret.idg.se/produkt.asp?pID=4385 Vill du ligga en tusenlapp lägre kan du titta här: http://testcentret.idg.se/produkt.asp?pID=5974 Lägg ner tid på att titta på tester. Ju fler desto bättre. Det är inte lätt att köpa rätt kamera idag om man bara stegar in i en affär. Du måste veta vad du ska ha först, annars blir du garanterat blåst av den leende och övertygande försäljaren - som oftast vet betydligt mindre än vad du vet om kameror.
![]() |
#24 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]() Citat:
Men du skrev ju att du redan beställt en D80, och det är det bästa du kan köpa för under 10 000. Det enda vettiga alternativet är en Canon 400D, men den ligger mellan D40X och D80 kan man säga. Om du ska köpa den i kit, med objektiv så rekomenderar jag 18-70 istället för 18-55 eller 18-135 då båda dessa är just kitgluggar (plastigare och sämre byggkvalitet, dock ungefär lika bra optisk sett). D80 med 18-70 ligger på 9 995 kr (Sc.Ph) och ett extreme 3 kort kostar 299 kr. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
Trodde det var en billighetsmarknad som alla andra, även om Peter Antoine rekommenderar den på Malmö stadsbussars reklamplatser (vad nu det betyder... ![]() Fredrik: Otroligt. Du verkade väl helt enkelt pålitlig, men ändå rätt riskfyllt av butiken att göra så. Nåja, det behagar kunderna, och det är det enda som betyder något för min del. ![]()
![]() |
![]() |
#26 | |
Tidigare viktortheone
Reg.datum: Oct 2005
|
![]() Citat:
![]() Har även börjat fundera på canon, velar ganska duktigt nu när jag äntligen trodde att jag bestämmt mig =P Vilka kameror använder ni och vilka kan ni rekomendera?
Viktor Senast redigerad av Viktor.O den 2007-10-23 klockan 18:52. |
|
![]() |
![]() |