Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-10-11, 15:50   #1
espendylmodulatorn
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Nybro - Kalmar län
Inlägg: 91
Standard

Förvisso, men jag tycker att på dom år som gått, borde man lärt sej av vad som varit snett i Msts.

Jag hakar upp mej på att t.ex signaleringen strular.
Det är ju faktisk en av dom fundamentala funktionerna i en simulator.

Har rusat rakt genom "sidotågväg" på de engelska rutterna, utan någon som helst försignalering (dubbelgul/gul).
Likaså har dom blandat å gett när det gäller Tyskland.
Dom verkar mixat två olika signalsystem till ett.

Bromssystemet finns en del att säga om också....



mvh
Håkan
espendylmodulatorn besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2007-10-16, 19:58   #2
soderberg
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 40
Standard Jag tycker inte om alla gnällspikar

I inläggen låter det som Fredrik , Mazz etc är ansvarariga för spelet. Det är ju tvärt om. Hade vi inte haft några engagerade eldsjälar tror jag att alla tåg i simmen varit "döda". Vi ska vara tacksamma att ett antal eldsjälar hjälper oss nördar att få uppleva något så spännande som tåg nästan i verkligheten. Låt oss istället koncentrera oss på hur deutvecklar denna hobby ytterligare och uppskattar den hjälp vi får.
Ni är jätte duktiga!
soderberg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-19, 19:04   #3
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av soderberg
I inläggen låter det som Fredrik , Mazz etc är ansvarariga för spelet. Det är ju tvärt om. Hade vi inte haft några engagerade eldsjälar tror jag att alla tåg i simmen varit "döda". Vi ska vara tacksamma att ett antal eldsjälar hjälper oss nördar att få uppleva något så spännande som tåg nästan i verkligheten. Låt oss istället koncentrera oss på hur deutvecklar denna hobby ytterligare och uppskattar den hjälp vi får.
Ni är jätte duktiga!
Hej Söderberg.
Jag håller med dig att det finns få duktiga som försöker rätta till KRS. Du skrev "gnällspikar" håller jag inte med. De kan ju ge tips på fel till duktiga att ta upp KRS-problemen och fixar till så att det blir riktigt bra. Utan "gnällspikar" blir ingen förbättring av KRS.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-11, 04:14   #4
damiendee
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 5
Standard

Den største feilen for meg er hvordan togene oppfører seg i en kollisjon.



Daniel
damiendee besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-01-13, 02:55   #5
Nightflight
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Söderköping
Inlägg: 15
Standard Ett fel i tyska rälsen 'Track DE Conc Clean'

Hej,

Jag har konstaterat att det inte går att göra en enkel växel med den tyska rälsen 'Track DE Conc Clean'. Det blir hela tiden en stoppbock där det nya spåret sammanfaller med det gamla spåret.

Däremot går det perfekt med den engelska rälsen 'Track Bath Wood New'.

/Nightflight
Nightflight besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-01-13, 12:19   #6
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nightflight
Hej,

Jag har konstaterat att det inte går att göra en enkel växel med den tyska rälsen 'Track DE Conc Clean'. Det blir hela tiden en stoppbock där det nya spåret sammanfaller med det gamla spåret.

Däremot går det perfekt med den engelska rälsen 'Track Bath Wood New'.

/Nightflight
Nix, inget fel. Har inga problem göra växlar med tyska rälsen.
Måste vara något som du gör, Kanske fungerar det om du använder "weld".

/Anders
KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-08, 16:15   #7
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Question

Hur växlar man från ett spår till ett annat i KRS?
Det är lite tråkigt att det INTE finns svenska tåg.
Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-10, 16:39   #8
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Smile

På pendeltåget class 165 DMU eller vad det hetter, brukar hastigheten stanna på 60 km/t och brommsar fruktansvärt dåligt. Ska det vara så?
Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-10, 17:00   #9
Bengt74
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Södertälje
Inlägg: 471
Skicka ett meddelande via MSN till Bengt74
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ruben Radzynski
På pendeltåget class 165 DMU eller vad det hetter, brukar hastigheten stanna på 60 km/t och brommsar fruktansvärt dåligt. Ska det vara så?
Är nog 60 miles/h (96km/t)

Ang. bromsarna: Man får bromsa tidigare så funkar det bra, precis som i verkligheten.

Kolla i instruktionsboken, där står det om hur man växlar spår.

Hälsar
Bengt
__________________
Min hemsida: Räddningssidan www.raddningssidan.se
Bengt74 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-12, 16:23   #10
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Question

Hur växlar man till ett annat spår?
Finns det någon funktion i KRS som gör att när man bromsar
vid en station bromsar tåget fortare .


Ruben
Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:58.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009