|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 | |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 922
|
Citat:
Sen är det skillnad om man själv får valet att kunna vända sig till servicefirman direkt eller om man "måste"! Nu med tv´n, så sa dom inte: Du kan vända dig till servicefirman... Utan dom ger mig ett telefonnummer och säger åt mig att ringa servicefirman.
__________________
Mvh Pirpen |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
Ort: , , .
Inlägg: 212
|
Från en som vet hur det fungerar
Hur felanmälan går till är beroende på märke typ av produkt, hur den är köpt (i butik eller på nätet) och var man bor tex Platt Tv Samsung tv större än 40" ringer man ett servicenummer så kommer det hem en tekniker och lagar TV på plats innom 1 dag! Pioneer d.o innom 72 timmar Philips hämtas direkt av servicefirman produkter som kostar mindre än 1 000kr byts direkt i butik Naturligtvis så får kunden själv bestämma om han/hon vill ringa servicefirman direkt eller göra en felanmälan till butik, fördelen med att ringa själv är att man på en gång kan bestämma tid för besöket. Och återigen det är alltid butikens ansvar att kunden får hjälp på rätt sätt Tyvärr händer det ibland att det blir "strul" kontakta då alltid butikens serviceaansvarige för att få hjälp, tag namn på den personen Oftast löser sig problemen direkt (vilket Pierres strul visar) OM du inte får hjälp eller tycker att de gör fel kontakta alltid AHN så får du hjälp |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 922
|
Citat:
Enligt Mikael på Dustin i tråden på minhembio forumet, så är det i princip bara Anovo som sköter service på tv idag och då går väl felanmälan antagligen till på samma sätt. Jag kan dock tänka mig att större och dyrare apparater har bättre service, men alla har inte råd att köpa sånna! När man ringer Dustin om vara gått sönder, tycker jag dom kan upplysa kund om att denna kan välja om kund själv vill ta kontakt med servicefirman eller inte. Inte lätt att veta detta om man aldrig handlat på nätet förut! Mig sa dom bara åt att ta kontakt med servicefirman... Även om det är butikens ansvar att hjälpa kunden, så är det ju inte säkert att butikerna följer detta! Ska jag köpa nått större typ tv, så blir det i vanlig affär härefter. Kostar lite mer, men då slipper man som kund kontakten med en omöjlig servicefirma. Vill gärna slippa kontakten med servicefirman, om det nu är som Mikael på Dustin säger!?
__________________
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2007-09-30 klockan 09:47. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Göteborg, Westra Goataland
Inlägg: 684
|
Det är lätt att bli lurad på nätet...
Jag, min pappa och min mamma har aldrig i hela livet handlat på nätet... Vi har bara kollat på priserna i nätet... Det e säkrare så!
__________________
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 922
|
Risken att bli lurad om man köper från dom stora nätbutikerna är nog minimal, men återköp och service verkar krångla på dom flesta ställena tyvärr. Jag har läst flera skräckexempel på detta på minhembio forumet...
I mitt fall tog det 1 1/2 månad, men det blev trots allt lyckat om man tänker efter. Jag får en ny, bättre tv med ny garanti. Hade min gamla inte försvunnit, hade jag kanske fått den lagad och sen hade det bara varit 6 månader kvar på garantin.
__________________
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2007-09-30 klockan 15:40. |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Medlem
|
Citat:
__________________
You'll Never Walk Alone
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Göteborg, Westra Goataland
Inlägg: 684
|
Citat:
Jag kommer ihåg att det fanns en internet affär som varade i en vecka... E-outlet.se eller något annat om jag minns rätt... Det hade lurat flera kunder på flera tusenlappar... De hade satt upp reklam och annat så det är svårt att förstå att det är ett bluffföretag eller något liknande eftersom de hade kommit ut med reklam i gatan och i tidningar...
__________________
Senast redigerad av Affe den 2007-09-30 klockan 19:46. |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Medlem
|
Citat:
Kolla alltid med vänner och bekanta om de kan rekommendera någon sajt. E-outlet.se verkar ingen seriös sida, vad jag kan höra på namnet. Och köp aldrig från butiker som skickar oönskade e-nyhetsbrev. Något ni inte önskar kommer från blufföretag. Exempel på mycket seriösa företag är NetonNet, CDon.com, Ginza.se, Discshop.se och några fler. Man kan ju kolla lite på Pricerunner, men där dyker andra mindre kända företag upp. Mitt råd är att inte köpa av dem. Vill dem bli seriösa på riktigt är det bara att försöka med reklam i TV eller tidningar.
__________________
You'll Never Walk Alone
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 922
|
Kolla priser och omdömmen om varor och affärer här: http://www.prisjakt.nu/
Bäst är dock om nån man känner rekommenderar en affär! Jag har handlat mycket data-grejer från www.komplett.se och det har aldrig vart nått problem. Jag har betalat när jag hämtat ut paketet. Tv´n från Dustin Home (första tv-köpet på nätet) fungerade också bra. Snabb lev. och betala när jag hämta ut den på postterminalen. Sen krångla det med servicen där, men det berodde ju mest på servicefirman.
__________________
Mvh Pirpen |
|
|
|