![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
Linje 183 i Stockhom är en rätt skojig linje. Den rullar till största delen inne på Skogskyrkogården. Jag åkte dit idag för att bussmuppa en stund (Hur ofta gör man det inne på en kyrkogård?
![]() 1. Bussen rullar in på kyrkogården, endast en hållplats ligger utanför: Skogskyrkogården ![]() 2. Samma buss stannar vid Kvarter 34. 3-4. Kvarter 45. 5. En av flera skyltar vid vägkorsningar för att visa chaufförerna rätt väg. Ursäkta vissa bilders kvalitet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Skogskyrkogården är en väldigt stor kyrkogård. Måste vara udda med egen busslinje! Finns det nån mer i Sverige som har det?
![]() |
#3 | |
Tidigare Krille400
|
![]() Citat:
![]() Frågan kan jag tyvärr inte svara på ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Troligen den enda... Har aldrig hört talas om en sådan stor...
Det konstiga är att det inte ens finns en busslinje inom 1km där jag bor och det bor drygt 10000 där jag bor! OT: Ngn som vet vad bussmodellen heter...
Senast redigerad av Affe den 2007-09-23 klockan 10:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Tidigare Krille400
|
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Bussen har sitt ursprung hos dåvarande Linjebuss i Råsta som sedmera vart Connex och därefter Veolia. 4821 följde med över till Busslink när de tog över trafiken i Råsta nu när SL gick över till vintertidtabell... Mkt trevliga bilder f.ö! ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Kan det verkligen vara lönsamt att ha en busslinje på en kyrkogård?
Tycker det känns lite onödigt egentligen. ![]()
![]() |
#9 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2004
|
![]()
Trevliga bilder först och främst.
Brukar ta en sväng in dit under Alla helgons dag och då åka en sväng inne på kyrkogården med bussen. Fast senaste gången jag åkte så tänkte tydligen inte busschauffören som han borde gjort. Strax efter att han svängt in på kyrkogården så fortsatte han rakt fram mot Uppståndelsekapellet, följde alltså inte linjesträckningen trots attt den, som sagt, är skyltad. Vet inte om han missade skyltarna eller så. När vi kom tillbaks till infarten igen svängde han tillbaks in mot Kyrkogården och körde runt en sväng till, fast denna gång följde han linjesträckningen. |
![]() |
![]() |