![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
|
![]()
Jag har kollat runt lite under eftermiddagen och alla mina kontakter kan ladda ner från DLS utan problem.
Om ni kontaktar Auran var snäll och ge dom ordentligt med information om allt ifrån vilken typ av internetanslutning ni har till TRS version, Windowsversion mm som kan vara till hjälp att göra en felsökning.
__________________
Kenny |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Till er som har problem, kolla med eran internetleverantör om dom vet om det kan vara något problem i nätet.
Jag hade problem häromdagen med ett onlinespel jag spelar, kunde varken logga in i spelet eller på hemsidan, kollade ned en kompis som också spelar samma spel, han kunde spela utan några som helst problem, kollade då med Telia som meddelande att det var en trasig router någonstans i Europa dom visste inte exakt var men dom kunde inte åtgärda problemet då routern inte fanns i deras eget nät. Detta problem drabbade bara Teliakunder. Kanske kan vara något liknande här?? Hälsar Bengt
__________________
Min hemsida: Räddningssidan www.raddningssidan.se |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Men det verkar så dumt, för det har fungerat här tidigare för mig. Eller det fungerade jättebra när jag använde download helper och TRS2004. Det är först nu med TRS2006 som det börjar krångla...
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Ja, isåfall är det Comhem som strular den här gången i mitt fall.
Mvh Johnny Nilsson |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Precis som jag trodde, det är inte Comhem som ligger bakom detta problem utan det är ett serverfel helt enkelt som pågått sedan 11 tiden i onsdags, usch vad trist, blä!!! Mvh Johnny Nilsson
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
|
![]()
DLS fungerade för mig senast i natt.
Vad är det för server du pratar om?
__________________
Kenny |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Auran servern, Comhem påstår ju att dom inte har några problem, vi har 3 datorer i vårt hus och en av dom är sprillans ny, jag provade att ladda ner även med denna, men det gick inte med den heller: Slutsats: Inget problem med min webbläsare, SP4 behöver inte installeras om Build in numret är över 2365 säger dom på SP4 sajten och mitt nummer ligger på 2370, frågorna är många.
1. Varför hände detta så plötsligt vid 11 tiden i onsdags 2. Varför har "tydligen" bara vissa problem med detta 3. Varför¨(om nu Auran upptäckt detta)varför gör dom inget åt det 4. Varför är det samma sak med CMP på min andra dator, även CMP fungerade perfekt så sent som i tisdagsnatt 5.Comhem påstår att dom inte har med saken att göra överhuvudtaget, skulle dom ljuga tror ni? 6. Förvisso har Comhem driftstörningar just idag, men bara i Järfälla och det hade dom förmodligen inte i onsdags eller i torsdags, det verkar vara dagens lilla problem och ska enligt dom bara drabba vissa adresser i Järfälla, inte Sätra t.ex där jag bor som ligger cirka 2 mil därifrån Jag har en känsla att vi stackare som råkat ut för detta bara kan vänta och se, jag har också provat ett av dom där tipsen som fanns på Auranforumet att ändra lösenordet, men det var ingen succe så jag ändrade tillbaka, även har jag provat att logga ut och logga in, jag har installerat SP2 och fått fram built in nummer 2370 och då behövs inte SP4 enligt Auran Trainz, så då återstår bara att försöka locka fram det igen. Mvh Johnny Nilsson |
![]() |
![]() |