Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-07-02, 03:12   #1
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard Vändslingor

Hittade en diskussion om vändslingor på det am. forumet. Besvarar kanske inte direkt några frågor, men belyser lite av de problem som kan dyka upp med slingor och slutna loopar.

Se här: http://www.train-sim.com/dcforum/DCForumID6/5386.html

__________________________________________________ __
_____/Mats A
Mazz besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-07-02, 10:56   #2
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Om man gör vändslingan så här då, blir det problem då?

Hade tänkt göra några sånna på min spårvagnsrutt. Kan man ha växlarna före slingan,
eller får man inte ha några växlar alls?
Kan tilläggas, att i andra "änden" av linjen, vet jag att det inte går att ha en slinga!

Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-07-02, 11:43   #3
bobjörk
Medlem

Reg.datum: Dec 2001
Skicka ett meddelande via ICQ till bobjörk Skicka ett meddelande via MSN till bobjörk Skicka ett meddelande via Yahoo till bobjörk
Standard

Om jag inte minns fel, så uppstår problemet när en växel ligger så att man, när man kommer ut från slingan, kör mot punkten där man just står. Alltså borde Pierres upplägg inte vara nåt probmel, så länge ingen av växlarna ligger i kurvläge :-). Kör inte i motsatt riktining i slingan alltså...

Med risk för att säga fel alltså...
Rätta mig om jag har fel...

Jonas M. Bobjörk

- Jag tycker inte om sprit!
- Ja, vem fan tycker inte om sprit?
http://www.bobjork.nu/download/msts/
bobjörk besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-07-02, 11:56   #4
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Vet att detta är en tråd om vändslingor, men måste bara säga: Snygg spårvagns-ommålning (BSAB), Bobjörk. Du får gärna göra en i Göteborgs-färgerna också! Har du börjat bygga någon rutt?

Gammal 2002-07-02, 12:40   #5
bobjörk
Medlem

Reg.datum: Dec 2001
Skicka ett meddelande via ICQ till bobjörk Skicka ett meddelande via MSN till bobjörk Skicka ett meddelande via Yahoo till bobjörk
Standard

Tackar!
Jag och RE är inte kompisar. (Inte jag och Suveyor heller) Ommålningen kan jag nog inte publicera här (än). Måste kontakta han som gjort den. Dessutom kracshar spelet sen jag gjorde den som en egen spårvagn. När man har den som B80D så går det... Kan vara nåt med S-filen, som dock inte går att läsa nåt i...

£$€{{&&(%&() ser den ut... typ...

Jonas M. Bobjörk

- Jag tycker inte om sprit!
- Ja, vem fan tycker inte om sprit?
http://www.bobjork.nu/download/msts/
bobjörk besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-07-02, 14:55   #6
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Det här programmet kanske är vad du behöver:
http://www.uktrainsim.com/filelib-in...86c640aa03b786
Det kan vara svårt att hämta härifrån, men precis efter 21.00 funkar det jämt för mig!

Gammal 2002-07-02, 15:20   #7
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Pierre, om du gör vändslingan som din bild, så har du nog bäst förutsättningar att det ska gå vägen. Men, man får vara försiktig med aktiviteter, så dom inte korsar sig själva, tror det är en situation då det blir svårt för spelet. Och, har du samma vändslinga i andra änden, så får du ju dessutom en sluten loop.

Testa dig fram. När du lagt första vändslingan, gör nån aktivitet med vändslingan involverad och se att det rockar, innan du bygger mer runt vändslingeområdet..

Jag har inte sett några absolutsanningar i den här frågan, men det är ett ämne som kontinuerligt dyker upp i forumen. Så att det är problem förknippat med dom här situationerna är nog sant trots allt..

__________________________________________________ __
_____/Mats A
Mazz besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Tack Pierre! [spårvagnsrutt] Pson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 89 2002-07-24 00:17

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:34.