![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Född: 1996 på Shalgrenska Universetet Sjukhus
Bor: GbG Sysselsättning: Utbildar Intressen: Fotboll...Spårisar o Kompisar Familj: FöreEldrar Bil: Min leksakstraktor ( Har kvar den sen jag var 2 år ) Favoritloktyp: X11 Stationeringsort: Göteborgs Centralstation Film: En komedi Tv-serier: Simpsons... O de roliga Dricka: Coca Cola... Mat: Allt som går att äta och är gått... Inte Blodplättar Kamerautrustning: VGA-Kamera Nokia Är det bara jag som är 10 år här i forumet? Fick svar är inte ensam... Bra! ![]() __________________
Senast redigerad av Affe den 2007-04-02 klockan 22:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Namn: Gustaf Nielsen
Född: 1990 i Mölndal Bor: Kode km 32 från Göteborg på Bohusbanan Sysselsättning: Elprogrammet MimersHus Kungälv och Tågvärd på Anten - Gräfsnäs järnväg Familj: Bor hos mamma i Kode, flickvän som bor i Ytterby Bil: Självkart inte, åker istället Regionaltåg, lokaltåg, buss och spårvagn Favoritloktyp: Rc6/Itino, Y1, Regina och den målade varianten av X2 Stationeringsort: Kode Favoriter... Musik: Mycket men inte hårdrock Film: Naturligtvis AGJ 40 år Tv-serier: Kollar sällan på teve... Böcker: Hinner sällan läsa något, Kupé ibland Dricka: Coca Cola och Herrljunga cider Mat: Nja inte så kräsen av mig Senast redigerad av gustaf_26 den 2007-08-07 klockan 09:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2003
|
![]()
Namn: Jimmy Ringsell
Född: Södertälje Sjukhus, 1992 Bor: Enhörna, 1 mil utanför Södertälje Sysselsättning: Skolan, åttonde klass Intressen: Tåg, flyg, datorer, simulatorer... Familj: Mamma, pappa och lillebror på 9 år. Bil (familjens): Saab 9-3 SportCombi Favoritloktyp: X2, X40 Stationeringsort: Södertälje Syd Favoriter... Musik: Blandat. Radio: NRJ, Rix FM, 106.7 Rockklassiker Film: Gillar komedier. Två favoritfilmer är "Kopps" och "Rosa Pantern" (nya) Tv-serier: Hipp! Hipp!, The Simpsons, Scrubs, Kvarteret Skatan, Joey Dricka: Vatten, mjölk, Fanta, TROCADERO! Mat: Gillar den mesta maten! Favoriter är Tacos och Fiskbullar. ![]() "Kamerautrustning": Olympus MJU 410
![]() |
#19 |
Medlem
|
![]()
Kul att se att tråden dög. Dock har jag märkt en låg medelålder på forumet, trodde det var motsatsen, dvs äldre som satt här för det mesta. Men än har inte de goa gubbarna dykt fram.
![]()
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Namn: Sebastian
Född:1989 ala BB - vart kommer jag inte på för tillfället... Bor: Blackeberg (Sthlm) Sysselsättning: Natur på Blackeberg 2-året Intressen: Flyger en del (IRL å Sim), Fotografering m.m. Familj: Föräldrar samt en syster + flickvän Bil: Tunnelbanan fungerar lika bra - annars övningskörning ala V70 Favoritloktyp: Rc, Reginan/X2 är väldigt trevliga också Stationeringsort: Blb, Cst Favoriter... Musik: Lyssnas på för närvarande : Linkin Park, Skillet, Coheed and Cambria, The Fray, Pain, å Bandit 106,3 Film: Action, Thriller, beror på vad man är sugen på Tv-serier: Heroes, Veronica Mars, Rome, Family Guy, Mythbusters Böcker: Fantasy, allt av Dan Brown. M.m. Dricka: Juice, Kaffe, Läsk (Det svarta guldet ala light), vatten kan vara riktigt gott också Mat: I princip allt med vissa undantag. Vem kan säga nej till en Kebab eller en Pizza eller slå 2 flugor i en smäll å ta en kebabpizza. Kamera: Canon Eos 400D, kit objektiv, en hel del grejer beställda dock. Ps. Tack till Dson för mallen. Lat som man är ![]()
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse Senast redigerad av Basse den 2007-04-03 klockan 10:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]()
Namn: Alexander Lissenko
Född: 3:e april 1991 på Karolinska Sjukhuset, Solna Bor: Kista, norr om Stockholm Sysslsättning: 9:an i Ärvingeskolan, Kista Intressen: Tåg, foto och musik. Familj: Föräldrar och en lillasyster Bil: SJ Personalfrikort funkar bra för mig Favoritloktyp: T44 är härliga Stationeringsort: Kis (Kista), Hel (Helenelund) och Cst (Stockholm C) Favoriterna... Musik: 80-tals glam, sleaze, rock och hårdrock för det mesta Film: Komedier är aldrig fel TV-serier: Kollar för lite på TV för att ha favoriter Böcker: Wallander-serien är inte helt fel Dricka: Coca-Cola klår allt Mat: Äter i stort sett allt Kamera: Pentax ist DL med 18-55mm, 75-300mm och en telekonverter 2,0x Nu vet ni nog lite om mig ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2004
|
![]()
Namn: Martin Sohlberg
Född: 1982 (känner mig som en "oldtimer"...) i Karlstad Bor: Karlskoga Sysselsättning: Linjemontör (Fd lok rep. Euromaint). Intressen: film, både egen och andras, familjen, järnväg, data, webbdesign, F1, wow, och fler. Familj: Mor & Far, Broder. Sambo och snart en egen kotte (midsommar) Bil: Mitsubishi Galant Avance V6 ![]() Favoritloktyp: D Stationeringsort: Bofors Favoriter... Musik: Allätare. Film: Allätare Tv-serier: CSI Böcker: Nevil Shute, Terry Pratchett Dricka: Balentines... Mat: Alltför god mat, tyvärr...
![]() Senast redigerad av sicknote den 2007-04-03 klockan 09:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Guest
|
![]() Citat:
(Via sidor som typ ratsit.se kan man faktiskt få reda på det mesta om folk) Därför avstår jag och säger: jag bara är... |
|
![]() |
![]() |
#24 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Namn: Johan
Född: 1990 Bor: Stockholmsförort, gissa vilken ![]() Sysselsättning: Gymnasiepluggare... Intressen: Tåg, Musik, Modelljärnväg Familj: Föräldrar och storasyster Bil: Volvo 244 Favoritloktyp: Ra i org.-målning Stationeringsort: Jädraås Favoriter... Musik: Queen, Ebba Grön, Beatles Tv-serier: Simpsons Böcker: Jan Guillou Dricka: Läsk, Vatten, Mjölk Mat: Grillat (inte kyckling bara ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem
|
![]()
Namn: Mattias Andersson
Född: 1989 i Lund. Bor: Osbyholm(stationplan) några km väst om Hörby. Sysselsättning: Samhällsvetenskap med inriktning Ekonomi i Eslöv. Intressen: Sveriges geografi(Karta). Familj: Med hela familjen. Bil: En häst som står i stallet. Favoritloktyp: Alla sorters lok. Stationeringsort: Någonstans i landet. Favoriter... Musik: Allt möjligt. Film: Vet ej. Tv-serier: Hipp Hipp och lite annat. Böcker: Fakta böcker. Dricka: Det som går bra att dricka. Mat: Det man själv lagar och mormors mat. Hatar... Alla soters mobbning på detta forum och i dagens samhälle. Vilket kan leda till att folk hoppar framför tåg.
![]() |
#26 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Namn: Totte
Född: 1945 i Hägersten Bor: Lilla Edet Sysselsättning: Förtidpensionerad, har varit ortopedingenjör Intressen: Tåg, simulator och bowling Familj: gift, tre barn och fem barnbarn Bil: Volvo S90 1997årsm. Favoritloktyp: Y7 Stationeringsort: Lilla Edet bussterminal Favoriter... Musik:Lyssnar ibland, Rolling Stones Film: Atcion Tv-serier: Kollar väldigt lite Böcker: Om tåg Dricka: Krusbärsaft Mat: Korvstroganof
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2007-04-04 klockan 20:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Medlem
|
![]()
Namn: Kenneth
Född: 1961, Ljungby Småland Bor: Anderslöv, Skåne (Söder om landsvägen). Har bott i Markaryd, Hässleholm, Göteborg, Sjöbo, Hästveda.... Sysselsättning: Fritidsforskare samt fotbollsåskådare Intressen: Fotboll (MFF, Arsenal, Barca), Övrig sport, Data, Tåg och familj Familj: Sambo med 2 barn Bil: Cykel, Cresent modell gammal Favoritloktyp: Kamelen, Rälsbussar och annat som ryker Stationeringsort: Malmö Cst och Malmö Stadion Favoriter... Musik: Allt som låter utom hip-hop, rap och andra moderna påfund Film: Blådårar 1 & 2, Action och ibland drama Tv-serier: Sportspegeln, Italienska ligan, ja allt om fotboll och även ibland annan sport Böcker: Faktaböcker, Malmö FF:s årsböcker och annat som har med MFF att göra, Offside Dricka: Öl (Även Carlsberg fast det är Liverpools sponsor), kaffe, juice, vatten, ja det mesta som rinner utom alla lightprodukter och mjölk. Mat: Det som ställs på matbordet utom lever, blodkorv och grönkålssoppa och sådant som har nötter i sej (är nötallergiker samt mot pollen) Favoritgodis: KEXCHOKLAD!!! Kamera: Ja, 2 st, en digital HP Photosmart M425 samt en analog Minolta system med diverse tillbehör och en videokamera Hitachi 5 år gammal. Ja detta var väl det mesta, behöver jag tala om att jag är fotbollsnörd ![]() MVH Kenneth
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så ![]() Senast redigerad av knebert den 2007-04-05 klockan 00:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem
|
![]()
"Född: 1961, Ljungby Småland
Bor: Anderslöv, Skåne (Söder om landsvägen). Har bott i Markaryd, Hässleholm, Göteborg, Sjöbo, Hästveda...." Jaså, så du är också en smålänning i Skåne? Aha, därför du visste vad Tockarp låg, för att du bott i Hästveda.
![]() |
![]() |
#29 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Ja jag skrev det tidigare när du visade en film på YouTube från Hästveda.... Jag har bott i de trakterna, Hässleholm med omnejd, större delen av mitt liv, det andra har bara varit "utflykter" men de senaste 15 åren har jag hittat till dit jag hör hemma. Nära till Malmö Stadion ![]() MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#30 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Namn: Ulf (Huffus) Eliasson
Född: 1954 04 03 Bor: Andersberg, Gävle Sysselsättning: Ställningsbyggare (sjukskriven, trasig axel) Intressen: Spelar lite gitarr, Funktionär vid motortävlingar, Datorn, TÅG. Familj: Sambo med 1 hemmavarande barn + hund Bil: Mercedes 280 SE -85 Favoritloktyp: TMZ bl a Stationeringsort: Gävle Favoriter... Musik: "Äldre" hårdrock Film: Die hard t ex Tv-serier: Dokumentärer på Discovery Böcker:Jag läser sällan, Läs och skrivsvårigheter Dricka: Öl Mat: Husmanskost