![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#19 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej Conny!
MJ är ju frågan om kompromisser (stava jag rätt!?) och vad man prioriterar. Jag har velat bygga en anläggning jättelänge, men varken tyckt mig ha råd eller plats. När det gäller pengar, så får man köpa lite då och då (tror dom flesta får göra så?) och jag lägger hellre pengarna på MJ, än tar en fylla en helg. Och när det gäller plats, så offrar jag sovrummet och sängen får hamna i vardagsrummet. OK, hade jag haft en tjej, så hade detta knappast gått, men då hade jag förslagit en större lägenhet...eller gjort en mindre anläggning, typ timesaver. För dom som tror att dom inte har plats: http://www.modellrallaren.com/forum/...TOPIC_ID=10248 Finns finns viljan, finns platsen! UA7 och AFM7 är en av mina favoriter, just för att dom är så fula, så dom blir snygga (eller tuffa!). Du har en bra början där! Jag vill hålla mig inom en tidsperiod och jag tycker att under 70-talet, så rullade dom trevligaste tågen i Sverige. Men det känns förståss lite trist, att man missar en del, när man inte bygger en modernare anläggning...en prioriteringsfråga igen.