![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hei Igjen.
Er det noen av dere som kan anbefale et greit program for å snakke inn i mikrofonen så man får snakket inn stasjonsnavnene til C20. MVH Oddvar |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
HEJ! Jo jag tänkte på en sak: att det går inte enbart att sätta ut Trackmarkers med stationsnamnen och låta bli att namnge stationerna med C20 då kommer inget utrop alls och heller kommer inget på tågdatorn och namnger man en station så kommer utropet när man är halvvägs in på den, i verkligheten utom i Kista kommer utropet några sekunder före ankomsten till stationerna, kan du styra över sånt eller är det nåt man måste göra mer än att ha stationer med korrekt stationsnamn på?
Jag riktigt längtar efter V09. Mvh Johnny Nilsson |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]()
Tyfonljudet är tydligen ett återkommande problem.
I dagsläget finns tyvärr ingen ljudinspelning av C20s tyfon utan det är en förhoppningsvis snarlik tyfon från DLS som används i modellen. När SVoyager kommer till Sverige nästa gång hoppas jag kunna ordna så att vi kan göra bättre ljudinspelningar av bl.a. tyfonen (man får vara lite försiktig, ljudnivån ligger på 140 dBa, tillräckligt för att ge tinnitus eller värre på nära avstånd). Om någon hittar ett ännu bättre ljud på DLS så är det bara att tipsa om det. //Lars S |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2006
Ort: mellan gatunumret 40 och 42 på en gata i södra Sthlm
|
![]() Citat:
![]() //Izak |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Jag har laddat ner tyfonljudet för ett tag sedan. Mvh Johnny Nilsson
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Jag måste bara lägga in ett inlägg om C20.
Jag körde Cab mode och har inte gjort det sen C20 kom och vilken skillnad, jag blev imponerad av allt, vindrutetorkarna som gick i olika hastigheter, hyttljuset, dörröppningarna och stängningarna...ja allt! Jag måste säga: Suveränt arbete SVoyager!
![]() |
#9 | ||
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]() Citat:
//Lars S Citat:
Senast redigerad av Joel den 2007-02-03 klockan 19:07. |
||
![]() |
![]() |