![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Byggandet har börjat. Terrasseringen pågår. Husbyggen igång. Konvertering av rullande materiel framskrider. Men det tar tid!!!!! Blir det nånsin färdigt - kanske inte men bygga är roligt!
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Det där såg bra ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
And he´s back, the bump-maped house builder
![]() Mycket shushigt |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Eftersom jag har bott och sommarjobbat vid Säröbanan i min ungdom och upplevt både ångtåg och rälsbusseran tycket jag att det är ett ytterst intressant projekt du startat.
Jag är själv mycket intresserad att göra en egen version av Säröbanan men har för närvarande häcken full med ett annat bygge som nog inte blir klart förrän om ett eller två år, så det står bara på önskelistan än så länge. Jag inser också att om jag släpper det nuvarande bygget så blir det kanske svårt att återvända dit. Det är lättare att starta nya projekt än att fullfölja de gamla... De fina rälsbussarna finns ju lyckligtvis redan men jag har haft många funderingar kring stationshusen som ju är mycket viktiga för miljön och tänkt att då måste jag också försöka lära mig lite G-max först, men där ser jag att du redan har kommit väldigt långt. Skulle du vara hjälpt med bilder på de gamla stationshusen så har jag lagt upp en del bilder i en tråd under Allmänt om tåg som handlar just om Säröbanan och har väl ytterligare lite material liggande hemma också... Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
|
![]() Citat:
jag är alltid intresserad av matrial om Säröbanan! Bifogar lite bilder på vad jag hittills fått till i gmax. Vagnar och lok är väl nästa utmaning i gmax för mig, och sen LOK (pust, stön). Just nu ligger lokstallet i Särö och Slottsskogen på "ritbordet". Billdal station och Munkekullen hållplats är snart klara. Göteborg station vid Karlsroplatsen, med omgivande bebyggelse är under projektering. Bifogar lite bilder på godsmagasin, förråd, källare och banvaktstuga som jag "knåpat" ihop i gmax. Lite tidiga prototyper med försök med Andi06 växlar och spår finns med. Man kan göra "otroligt" naturtrogna "layouter" med TRS. Jag är bara i början men jag lär mig nytt varje gång jag sitter vid datorn. Hör av Dig!
![]() |
![]() |
#6 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
det ser fint ut =) hoppas du gör färdigt den
mvh Marcus |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Fler screenshots.
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
Ett till!?
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Fina bilder lan. Otroligt fint jobb du lagt ner.
![]()
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
Mycket fina objekt du har gjort och mycket fina bilder!!!
![]() Tackar o bockar ![]()
![]() |
#11 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Lok och vagnar, stationshus och jag vet inte vad allt. Jag leta i mitt osorterade arkiv vad jag kan ha av gamla svartvita foton från förra sekelskiftet under helgen mellan byggandet. Vill Du ha dem till denna tråden eller som e-mail? Mvh, Håkan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Lite smakprov som jag hittade direkt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Veteran
|
![]()
Tack Håkan för bilderna, de hjälper vid bygget.
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Eftersom Du skrev att Du håller på med lokstallarna i Frölundaborg och Karsroplatsen så skickar jag lite material därifrån och ett sista från Särö Västerskog. Bilderna från Karlsroplatsen är från invigningen 1903.
Sen blev jag också mycket intresserad av den fina svenska semaforen. Jag har helt missat att den funnits/finns. Var kan man få tag i den? Med vänliga hälsningar, Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Veteran
|
![]()
Tack för bilderna!
De "svenska semaforerna" är egna ommålningar av tyska dito av KlausM. Tyvärr har Klaus dragit in dom men det lär finnas polska dylika på nån polsk site. Bifogar några bilder på Billdal station som just kommit ur "gmax"-ugnen!