![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
ja du borde känna igen en hel del
![]() och här är den http://www.youtube.com/watch?v=wUXFVao0Snw Senast redigerad av Joel den 2006-09-24 klockan 13:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hej, får jag också vara med och leka?
![]() Provade på skoj att göra en film medans jag utförde ett trafik och signaltest på min bana för att se om det fungerar som det ska med tågmöten. Kvaliteten är väl sisådär, men detta är något jag inte hållit på med särskilt mycket, och det är mitt första försök med att klippa ihop två olika tagningar. Dessutom finns det ju en hel uppsjö av olika format och upplösningar att spara filmen i, så jag chansade mer eller mindre på ett alternativ. Tycker även att filmen hackar en hel del. Kan det bero på att jag sparar ner filmen på samma HD som jag kör Trainz på? Nåja, här är filmen i alla fall. Svenskt är det, så det är ju alltid något. mvh .... Mats Trainz ModelRailRoad - Signaltest
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
AHA!!! ska du konkurera med mig =) cool film att ta från två olika håll. har inte tänkt på det. tack för den iden . jo att de rycker lite. de gör de för mig med. men alla mina filmer är tagna med 25 fps inställda på fraps och half -size. de rycker mindre då. sen har jag fått trixa lite med inställningarn på spelet. beror lite på vilken bana jag är på.
Hörde att du med har de ständigt plingande järnvägs övergångarna. de slutar aldrig plinka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
Ja, jag blev tvugen att filma från två håll så att man ser Rc-loken rulla in på spår 4 för att stanna och släppa iväg X2000. Men det syns ganska dåligt ändå för dom hamnade bakom en stolpe. ![]() Då har vi samma inställningar i Fraps. Det är sedan, när man ska spara filen i MovieMaker, som alla alternativ dyker upp. Nja, nå'n konkurrens behöver du nog inte oroa dig för på ett tag. ![]() mvh .... Mats PS Jo, plingandet från övergångarna kommer man inte ifrån. Det finns i och för sig en speciell övergång på BHJ som inte plingar hela tiden, men jag tror inte att den fungerar riktigt i efter TRS2004 SP4 och TRS2006.
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Mats, var har du hittat gubbarna som står vid spåret på dina bilder? det vore trwvligt att ha några sådana på en bangård
Mvh Marcus |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]() Citat:
OT från filmtråden! Men vart hittar man den "riktiga" versionen av Y2? Har en där det är stora hack imellan vagnarna..
M.V.H Tobias år 2014! ------------------------ Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage. http://tobbebilder.from.eksjo.com/ Senast redigerad av Joel den 2006-09-25 klockan 16:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]() Citat:
|
|
![]() |