Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Visa resultat för omröstning: Hur tänker du rösta?
Socialdemokraterna 13 27.08%
Vänsterpartiet 5 10.42%
Folkpartiet 0 0%
Centerpartiet 1 2.08%
Miljöpartiet 3 6.25%
Moderaterna 15 31.25%
Feministiskt initiativ 0 0%
Annat parti 8 16.67%
Kristdemokraterna 3 6.25%
Antal röster: 48. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-09-14, 21:47   #16
Labonte
Medlem

Reg.datum: Jul 2004
Skicka ett meddelande via MSN till Labonte
Standard

jag är väldigt kluven, jag är arbetslös, min farsa är sjukpenisonär(hjärtproblem) så han kan inte jobba, ska han behöva få det sämre ställt (än en sjukpenisonär redan har) för att jag ska få ett jobb? som sagt kluven

Senast redigerad av Labonte den 2006-09-14 klockan 21:49.
Labonte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-14, 21:55   #17
Pson
Medlem

Reg.datum: Sep 2001
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av simonbertilsson
Jag föredrar att rösta på ett parti som hellre tar bort arbetslösheten än gynnar den med högre a-kassa. Till slut kommer vi bara vara några få som jobbar och förser övriga fullt arbetsdugliga med a-kassa...
- Men hallå? Tror du verkligen folk hellre sitter på sitt arsle och ugglar i en lägenhet än att arbeta? Inte speciellt många. Däremot finns det många som av olika anledningar inte kan arbeta. Visst måste man få alla arbetsdugliga personer sysselsatta, men inte till det priset som moderaterna föreslår.

(Ja, jag är helt grön inom politiken men har i alla fall hängt med så mycket att jag kunnat bildat mig en uppfattning och tagit ställning)

Pson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-14, 22:02   #18
melin1971(avregistrerad)
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
Skicka ett meddelande via MSN till melin1971(avregistrerad)
Standard

Jo men han har väl jobb kanske. den dagen han blir arbetslös, vilket inte är svårt . kommer han tycka de är jättebra med kass A-kassa så han får sälja hus och hem. sen när han är pensionär får han betala mer skatt än han jobbade. måste han med tycka är bra. men som sagt. vi får rösta på vad vi vill. för min del så hoppas jag de moderaterna förlorar.
melin1971(avregistrerad) besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-14, 22:06   #19
Labonte
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av simonbertilsson
Låter otrevligt. Just därför ska arbetslösheten bort!
min farsa som inte kan jobba då? ska han flytta ut på gatan?
Gammal 2006-09-14, 22:12   #20
simonbertilsson
Hyttåksfettischist

Reg.datum: May 2005
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Labonte
min farsa som inte kan jobba då? ska han flytta ut på gatan?
Nu har du missförstått mig kraftigt! Vad jag förespråkar är att arbetsdugliga personer ska jobba. Är man inte tillräckligt frisk för att jobba, då är det väl klart att man ska ha bidrag.

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-14, 22:14   #21
Labonte
Medlem

Standard

ja men moderaterna vill ju inte bara sänka a-kassan, utan även på sjuksystemet, och vill man ha det ena, så följer även det andra med, varese man vill eller inte!
Gammal 2006-09-14, 22:17   #22
melin1971(avregistrerad)
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
Skicka ett meddelande via MSN till melin1971(avregistrerad)
Standard

vi kanske ska ta och lugna ner oss =) tanken tror jag med den här lilla posten för röstning kanske inte var att vi skulle börja debatera här. de som har bestämt sig alla redan har nog alla redan gjort det. ändra någons åsikt via ett forum är nog tafatt misstänker jag. Annars är ju själva posten rolig att se hur mycket röster de får , men debatera ska vi nog undvika
melin1971(avregistrerad) besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-15, 06:58   #23
Eric B
Tidigare ssg

Reg.datum: Apr 2004
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

Tänk så här då, med en kommande röd regering så kräver Lars Ohly och hans fördömda vänsterparti en ministerpost mm, vilken rysare säger jag bara Göran Persson har gjort sitt nu, det är dags för ett maktskifte och med Fredrik Reinfelt som statsmininster, han kanske inte har erfarenheten men Göran Persson var även han ny och oerfaren en gång i tiden...
Gammal 2006-09-15, 07:00   #24
Eric B
Tidigare ssg

Reg.datum: Apr 2004
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mjtag
Titta en gång till. Det står Kristdemokraterna längst ned på omröstningen och dom har också fått en röst i nuläget. Alternativet "annat parti" skulle egentligen varit sist men nu får det vara som det är.
När jag skrev detta så fanns inte Kd med i omröstningen, det är ändrat i efterhand! Efter mitt påpekande.
Gammal 2006-09-15, 09:26   #25
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Hade jag haft rösträtt så skulle det falla på vänsterpartiet. Jag lutar en del åt miljöpartiet men tycker inte de har så genomtänkt som vänstern.
Gammal 2006-09-15, 13:13   #26
mjtag
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ssg
När jag skrev detta så fanns inte Kd med i omröstningen, det är ändrat i efterhand! Efter mitt påpekande.
Jasså, det var så det gick till. Då får jag be om ursäkt.
Får skylla på mitt dåliga minne.

Besök gärna min blogg eller hemsida
mjtag besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-15, 13:17   #27
mjtag
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av melin1971
vi kanske ska ta och lugna ner oss =) tanken tror jag med den här lilla posten för röstning kanske inte var att vi skulle börja debatera här. de som har bestämt sig alla redan har nog alla redan gjort det. ändra någons åsikt via ett forum är nog tafatt misstänker jag. Annars är ju själva posten rolig att se hur mycket röster de får , men debatera ska vi nog undvika
Tack för att någon förstod syftet med detta.
Meningen var inte att det skulle bli någon valdebatt av detta, men man får gärna kommentera sin röst eller så.
Dock inte förvånad eftersom denna typ av inlägg kan leda till vissa debatter.
Lycka till med röstningen på söndag i alla fall.

Besök gärna min blogg eller hemsida
mjtag besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-15, 16:59   #28
Conny_87
Medlem

Reg.datum: Jun 2005
Skicka ett meddelande via MSN till Conny_87
Standard

Måste säga att reinfeldt är den största jubelåsna som finns i detta universum! Sämre parti än moderaterna går nog inte att rösta på. Det är verkligen till för att göra rika rikare och fattiga fattigare.... Moderaternas tanke är att sparka på dom som redan ligger. För att dra ett exempel.

En kvinna som inte fyllt 4+ år, som nu vart arbetslös i flera år pga ryggproblem har enligt moderaternas tankesätt inte nån rätt till ersättning eller i absoluta nödfall få en så minimal inkost så att den ligger under vad man kan leva på. Denna kvinna har familj att försörja. Dock finns det en arbetande man i hushållet som drar in lite pengar. Men innebär detta då att hushållet bara ska leva på mannens inkomst pga att kvinnan inte kan jobba och moderaterna anser det som "simulering" och att hon fejkar att vara sjuk och på så vis inte ger nåt bidrag.

Så nej, bått är en fin färg, men jag ber till gud att dom aldrig hamnar i makten igen. Särskillt inte efter deras senaste fiasko när dom satt senast.... Men det verkar ni ha glömt... Och för er unga som väljer (inklusive mig), väl inte moderaterna. Verkar vara typ "status" att rösta på dom eftersom Reinfeldt är "ung"......
Conny_87 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-15, 18:52   #29
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Post Min tanke inför valet

Hej!

Ja så här i valtider får man som vid varje val en massa valfläsk. Än så lovar den ena det och den andra lovar det. Vad skall man lita på?

Jag för min del vet ej vilket man skall rösta på. Jag är väldigt kluven. Men man röstar väl åt vänsterhållet, varför vet jag inte....

Dessutom så tycker jag att det skall alltid löna sej att jobba. Som det är nu kan man faktiskt gå hemma och spralla sej trött på sin A-kassa och ha mer ut i månaden än om man jobbar. Det är ju så att om man är arbetslös så är man ju tvingad att ta det jobb som erbjuds och då kan ju lönen faktiskt vara sämre än a-kassan. Då kan man undra, var finns sporren till att jobba då? Detta är en av de frågor som jag gärna skulle vilja ha svar på, men tyvärr så får man väl inget svar på detta.

Sen värnar jag mycket om miljön, men när man hör en politiker prata om miljön så blir det bara en massa pladder om skatter hit och dit...Bla så höjer man energiskatten och sänker någon annan skatt. Det blir bara kaka på kaka.

Sen finns det en massa annat som man retar sej på som skulle ta alldeles för lång tid att skriva ner här...

Men men man får väl se hur det går på söndag, det kan ju bli kö till Af på måndag om det går åt pipan....

MVH Kenneth
Gammal 2006-09-15, 19:00   #30
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Citat:
Ursprungligen postat av melin1971
vet inte hur ditt liv ser ut. men mitt ser ut så här, hus, barn, bil, mm. så bara för man blir arbetslös så ska man bli tvingad att sälja hus, bil mm, och hittar man inget jobb så ska man bo på gatan. nä..sånt sverige vill inte jag ha.
Hej!

Jag kan hålla med dej. Det verkar vara den största valfrågan denna gång, hur de skall hantera arbetslösheten. Men det är tyvärr ingen som har något konkret att komma med.
Det enda som kanske kan hjälpa är att göra något som gynnar företagen så att de slipper lägga ner och flytta verksamheten utomlands.
Som det är nu så är det ett helvete rent ut sagt att vara företagare i dagens Sverige. Man får jobba r---n av sej för att få ut en vettig månadslön och då är det något som är fel.

MVH Kenneth

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:46.