Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Visa resultat för omröstning: Hur tänker du rösta?
Socialdemokraterna 13 27.08%
Vänsterpartiet 5 10.42%
Folkpartiet 0 0%
Centerpartiet 1 2.08%
Miljöpartiet 3 6.25%
Moderaterna 15 31.25%
Feministiskt initiativ 0 0%
Annat parti 8 16.67%
Kristdemokraterna 3 6.25%
Antal röster: 48. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-09-14, 21:12   #1
mjtag
Medlem

Reg.datum: Jul 2004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ssg
Kd är ju inte med men Fi är det
Titta en gång till. Det står Kristdemokraterna längst ned på omröstningen och dom har också fått en röst i nuläget. Alternativet "annat parti" skulle egentligen varit sist men nu får det vara som det är.

Besök gärna min blogg eller hemsida
mjtag besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-09-14, 21:31   #2
melin1971(avregistrerad)
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
Skicka ett meddelande via MSN till melin1971(avregistrerad)
Standard

för min del blir de sossarna. min mor är sjukpensionär, själv är jag arbetslös. har ingen lust att rösta på ett parti som vill slå på oss. ska skapa jobbtillfällen, joro..låter ju bra. är de nån som tror att de blir nya jobb samma sekund som de tar över makten. knappast. kan ju ta år innan de märks. sen har jag ingen lust at t betala mer skatt när jag blir pensionär än ens om arbetar.
melin1971(avregistrerad) besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-14, 21:35   #3
simonbertilsson
Hyttåksfettischist

Reg.datum: May 2005
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av melin1971
för min del blir de sossarna. min mor är sjukpensionär, själv är jag arbetslös. har ingen lust att rösta på ett parti som vill slå på oss. ska skapa jobbtillfällen, joro..låter ju bra. är de nån som tror att de blir nya jobb samma sekund som de tar över makten. knappast. kan ju ta år innan de märks. sen har jag ingen lust at t betala mer skatt när jag blir pensionär än ens om arbetar.
Jag föredrar att rösta på ett parti som hellre tar bort arbetslösheten än gynnar den med högre a-kassa. Till slut kommer vi bara vara några få som jobbar och förser övriga fullt arbetsdugliga med a-kassa...

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-14, 21:42   #4
melin1971(avregistrerad)
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
Skicka ett meddelande via MSN till melin1971(avregistrerad)
Standard

vet inte hur ditt liv ser ut. men mitt ser ut så här, hus, barn, bil, mm. så bara för man blir arbetslös så ska man bli tvingad att sälja hus, bil mm, och hittar man inget jobb så ska man bo på gatan. nä..sånt sverige vill inte jag ha.
melin1971(avregistrerad) besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-14, 21:47   #5
simonbertilsson
Hyttåksfettischist

Standard

Citat:
vet inte hur ditt liv ser ut. men mitt ser ut så här, hus, barn, bil, mm. så bara för man blir arbetslös så ska man bli tvingad att sälja hus, bil mm, och hittar man inget jobb så ska man bo på gatan. nä..sånt sverige vill inte jag ha.
Låter otrevligt. Just därför ska arbetslösheten bort!

Gammal 2006-09-14, 22:06   #6
Labonte
Medlem

Skicka ett meddelande via MSN till Labonte
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av simonbertilsson
Låter otrevligt. Just därför ska arbetslösheten bort!
min farsa som inte kan jobba då? ska han flytta ut på gatan?
Labonte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-14, 22:12   #7
simonbertilsson
Hyttåksfettischist

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Labonte
min farsa som inte kan jobba då? ska han flytta ut på gatan?
Nu har du missförstått mig kraftigt! Vad jag förespråkar är att arbetsdugliga personer ska jobba. Är man inte tillräckligt frisk för att jobba, då är det väl klart att man ska ha bidrag.

Gammal 2006-09-17, 20:03   #8
Rogge
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Nu har röstlokalerna i årets riksdagsval stängt och rösträkningen har börjat. Omröstnigen i denna tråd skulle egentligen avslutas den 19/9 klockan 17:59 men för att inte omröstningen i den här tråden skall färgas av resultatet i årets riksdagsval så tyckte jag att det är bäst att avsluta den här trådens omröstning på samma dag och tidpunkt då årets riksdagsvalet avslutas.

Hur stämde den här trådens valresultat överens med riksdagsvalets?

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-17, 20:21   #9
Isak3
Medlem

Reg.datum: Jan 2005
Standard

Ah... så kom man för sent. Jaja, han iaf rösta i det riktiga valet. Blev Miljöpartiet för mig. Tycker att Vänsterpartiet har bättre åsikter i många frågor, men saker som klimatförändrigar, oljeberoende och överdriven energi och resurskonsumption börjar bli akuta. Miljöfrågor behöver större inflytande, särskilt nu när vi har chansen att hindra klimatförändringarna från att bli allt för stora. Nä, ska inte vara allt för seriös .

Lite få Vänsterpartister här på ett tågforum måste jag säga. Det verkar annars vara stora kopplingar mellan järnvägsfolk och vänsterpartiet. Lars Ohly ska ha klippt biljetter hos SJ en gång i tiden, i debatten som ordnades i skolan representerades V av en tågvärd från Tågkompaniet, i Falukurriren förekommer flera insändare från en vänsterpartistisk lokförare och slutligen stod en lokförare på vänsterpartiets kommunalvalsedel. Finns förmodligen mer också...

Mvh Isak

Senast redigerad av Isak3 den 2006-09-18 klockan 00:50.
Isak3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-18, 11:13   #10
mjtag
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rogge
Nu har röstlokalerna i årets riksdagsval stängt och rösträkningen har börjat. Omröstnigen i denna tråd skulle egentligen avslutas den 19/9 klockan 17:59 men för att inte omröstningen i den här tråden skall färgas av resultatet i årets riksdagsval så tyckte jag att det är bäst att avsluta den här trådens omröstning på samma dag och tidpunkt då årets riksdagsvalet avslutas.
Hur stämde den här trådens valresultat överens med riksdagsvalets?
Tanken var också att omröstningen skulle sluta samtidigt som rsötningen men jag skrev nog in för många dagar när jag gjorde den. Antar att det är ni moderatorer som stoppat den nu och det var bra.

Alliansen vann, tyvärr. Jag hoppas på att S återtar makten vid nästa val.

Besök gärna min blogg eller hemsida
mjtag besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-14, 21:47   #11
Labonte
Medlem

Skicka ett meddelande via MSN till Labonte
Standard

jag är väldigt kluven, jag är arbetslös, min farsa är sjukpenisonär(hjärtproblem) så han kan inte jobba, ska han behöva få det sämre ställt (än en sjukpenisonär redan har) för att jag ska få ett jobb? som sagt kluven

Senast redigerad av Labonte den 2006-09-14 klockan 21:49.
Labonte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-09-15, 19:00   #12
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Citat:
Hej!

Jag kan hålla med dej. Det verkar vara den största valfrågan denna gång, hur de skall hantera arbetslösheten. Men det är tyvärr ingen som har något konkret att komma med.
Det enda som kanske kan hjälpa är att göra något som gynnar företagen så att de slipper lägga ner och flytta verksamheten utomlands.
Som det är nu så är det ett helvete rent ut sagt att vara företagare i dagens Sverige. Man får jobba r---n av sej för att få ut en vettig månadslön och då är det något som är fel.

MVH Kenneth
Gammal 2006-09-15, 19:19   #13
Eric B
Tidigare ssg

Reg.datum: Apr 2004
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

Har verkligen svårt för Vänsterpartiet.

Även om de nu inte direkt stöder kommunismen så är de ändå något jag verkligen tar avstånd till. Kommunism var ett 90årigt experiment som orsakade mer än 50 miljoner människors död (stalin och mao tex.) och det är mer än tex nazismen. Jag stöder absolut INTE nazismen heller med detta påpekande. Lars Ohly har flera gånger tidigare sagt sig vara kommunist så jag är mycket skeptiskt till denna person...

Sedan kan jag inte förstå varför de vill förstatliga företagen i sverige, varför skall dessa styra av politiker. Hur skall man finansiera 200 000 nya jobb i offentlig sektor osv... Nej deras valpropaganda är helt klart ologisk.

Hade kunnat tänka mig att rösta på socialdemokraterna om det inte vore för att de samarbetade med vänstern samt miljöpartiet men som det är nu går det inte. Det får bli moderaterna samt NEJ till trängselskatt.
Gammal 2006-09-15, 20:35   #14
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Dom som gapar om att arbetslösa inte vill jobba och snyltar på dom som jobbar, vet inte vad dom pratar om. Oftast har dom, som gapar, aldrig vart arbetslösa själva och varit tvunga att leva på a-kassa eller social bidrag. Det är inget lyxliv man lever!!!! Visst finns det några som inte vill ha jobb (av nån anledning?), men ska alla få lida för det?

Och angående att rösta, så borde ju alla vid detta lag veta att det inte spelar nån roll vilket parti ni väljer. Allt är ju skit, bara lovar och inget håller, så rösta blankt!
Gammal 2006-09-17, 12:56   #15
Erik Götborg
Skånsk användare

Reg.datum: Oct 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ssg
Har verkligen svårt för Vänsterpartiet.

Även om de nu inte direkt stöder kommunismen så är de ändå något jag verkligen tar avstånd till. Kommunism var ett 90årigt experiment som orsakade mer än 50 miljoner människors död (stalin och mao tex.) och det är mer än tex nazismen. Jag stöder absolut INTE nazismen heller med detta påpekande. Lars Ohly har flera gånger tidigare sagt sig vara kommunist så jag är mycket skeptiskt till denna person...
Kommunismen var och är fortfarande en otroligt bra grundtanke, men den kommer aldrig att fungera.

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:16.