Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-05-03, 22:41   #1
rotten
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Skellefteå, Sweden.
Inlägg: 160
Standard Textureringstips

Hej alla innehållskreatörer!

Jag håller på och experimenterar med 3D-modellering i Gmax och det börjar sakta arta sig. Något som jag är hopplöst dålig på är att skapa bra texturer och det är ju inget kul att slänga på en pissig textur på en hyfsad mesh.

Nu undrar jag ifall någon känner till nån bra tutorial om texturer eller ifall nån av er erfarna modellerare/texturerare har lust att dela med sig av tips eller exempel på tillvägagångssätt.

Jag har mest experimenterat med att skapa texturer av digitalbilder, finns det någon fördel med att skapa texturer från grunden direkt i en bildredigerare?

//John
rotten besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:37.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009