![]() |
Textureringstips
Hej alla innehållskreatörer!
Jag håller på och experimenterar med 3D-modellering i Gmax och det börjar sakta arta sig. Något som jag är hopplöst dålig på är att skapa bra texturer och det är ju inget kul att slänga på en pissig textur på en hyfsad mesh. Nu undrar jag ifall någon känner till nån bra tutorial om texturer eller ifall nån av er erfarna modellerare/texturerare har lust att dela med sig av tips eller exempel på tillvägagångssätt. Jag har mest experimenterat med att skapa texturer av digitalbilder, finns det någon fördel med att skapa texturer från grunden direkt i en bildredigerare? //John |
Jag ritar alla texturer för hand. Jag lånar iofs detaljer från foton om jag kan men till 90-95% är det rent handarbete.
http://msts.e-buzz.net/stw/images/st...t4_strip3s.jpg Janne Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:28. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009