![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#121 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]() Citat:
![]() Andra problemet ser ut som så här ![]() För att jag ska få allt i rätt skala, så måste jag skala upp allt rätt ordentligt i 3Ds max, och gör jag det inte, vilket jag inte behövt göra tidigare för mina andra boggier, så syns dom inte alls. Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2012-05-20 klockan 09:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Om det inte är det kan det vara att du "glömt" göra Reset X Form på boggien. Avlänka allt och gör Reset X form och collapse all på alla delar och dummies, och länka ihop det hela, exportera och prova om det hjälper ! Lutar åt det senare eftersom hjulen hamnar där dom gör!
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-05-20 klockan 09:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Tidigare v10
|
![]() Citat:
Men problemet är att jag har kollat mina a.bog och kört reset x form.. Men problemet kvarstår.. Provat att göra om allt ifrån grunden 4 gånger efter varandra nu, men problemen kvarstår, börjar fundera på om det kan fel när man exporterar animerade filer med deras beta plug-in för 3Ds max 2012.. Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2012-05-20 klockan 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#125 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Nu har jag inte koll på max men precis det där brukar hända mig i Blender och jag lägger på modifierare typ skalning och förflyttning utan att applicera dem på modellen. Jag vet inte om det finns något liknande med modifiers i Max som kan spöka, eller om det egentligen är samma grundtips som Lennart kom med.
![]() |
![]() |
#126 |
Tidigare v10
|
![]()
Nya problem..
När jag försöker läsa in min ny exporterade Mesh för loket, så får jag följande meddelande! "Error: Unable to load indexed mesh 'kuid 289028 100009\tb.im'" Försökt med allt jag kan komma på, och inget löser problemet, några förslag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Du har väl rätt version till din dator Win32 eller x64 (bara en tanke!)
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-05-20 klockan 14:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Tidigare v10
|
![]() Citat:
Det är väldigt underligt, eftersom det bevisligen fungerande fint innan att exportera loket.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Eller nåt kan ha blivit korrupt, har du provat att lägga in exportern på nytt? Om det funkade förrut så måste ju nåt ha hänt!?
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-05-20 klockan 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Tidigare v10
|
![]()
Nu har jag fått ordning på det!
Så nu borde Ekan kunna få sig en första version att leka runt med när han finner tid till det, så att vi får bra texturer för loket med, så ska jag lösa en del buggar i meshen. Sedan tackar jag Lennart för enastående hjälp med att få boggierna in i simulatorn! ![]() /Marcus Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2012-05-22 klockan 17:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Som vanligt, snyggt! Och härligt för Trainzanvändare att det löste sig med modellen ^^
![]() |
#132 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#133 |
Veteran
|
![]()
... när dessa lok var i insats hade SJ betydligt mindre vinterproblem än idag. Loktypen är unik så tillvida att den hade egen medförd vändskiva, men att de gick motkopplade som på Marcus bild var nog vanligt när snön vräkte ner !? Och kul att Marcus fått ordning på exportern !
En "vansinnig" idé som slår mig är att det kanske skulle gå att animera sidoplogarna som boggier så att dom fälls ut och ned på nåt sätt beroende av hastigheten !!?? "Animdist" kan ju användas till annat än ett hjulvarv!?
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-05-22 klockan 20:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Tidigare v10
|
![]() Citat:
Nu för tiden är det standard att loken går kopplade så här i största möjliga utsträckning då det krävs dubbel bemanning på loken när dom går som ensamt lok i backgång, då man måste ha en signalgivare på biträdesplatsen på grund av den dåliga sikten i loket. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2007
|
![]()
Will there be this locomotive also for RailWorks / Train Simulator 2012 ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|