![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
![]() Nu är dom uppladdade. Det finns tre extra .tga-filer som heter glas_org, net_org och net. Det är glas som används men om man hellre vill har nät så tar man bort glas.tga och döper om net.tga till glas.tga, org-filerna finns där som "backuo".
![]() |
![]() |
#47 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Detta är allt som jag hittar i Biblioteket och jag har gått igenom alla brodelarna ifall att dom har hamnat fel, men ingenting. EDIT: När jag letade efter dom extra tga-filerna, så öppnade jag också upp objekten i Trainz Mesh Viewer och roterade runt dom lite grann. På samtliga brodelar, så finns det några omappade delar undertill på bron, som inte syns direkt med ögat. Men detta kommer att synas vid cab-körning.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2015-09-23 klockan 20:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Veteran
|
![]()
Skall fixa det, CM är min stränge censor
![]()
![]() |
#49 |
|
![]()
Kör nytt inlägg ifall du inte tittar på det föregående, då du redan har svarat på det.
Samtliga brodelar saknar mappning undertill. Syns tydligt vad cab-körning.
![]() |
#50 |
Veteran
|
![]()
Underbart Bengan, hela dan imorn "räddad", jag ser vad felet är men det är 15 mesher som skall mappas om och det tar tid - men även tiden är ju relativ enl. Albert
![]()
![]() |
#51 | |
|
![]() Citat:
![]() Bara 15 mesher, så det blir en i minuten. ![]()
![]() |
![]() |
#52 |
Veteran
|
![]()
... och uppladdat. Eftersom modulen nu är 3x3 m så är arrangemanget på bilden bara lämpligt på 2-fotabanor:
![]() |
#53 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Har tittat lite djupare ur användarsynpunkt. Så länge man använder sig av ett spår; inga problem. Däremot uppstår knepiga problem när det gäller dubbelspår/flera spår och perronger. Det bör påpekas att jag använder mig av Emges´ kontaktledning Mod och hans Concrete new 2 t. När det gäller perrong har jag använt med av 8 meters bredd som kompletterats med 2 meter enligt bilden. Det kanske finns en bredare perrong någonstans?
Som synes passar inte kontaktledningarna under ”kragen”. Nedgången passar inte heller till en 8-metersperrong. När det gäller spår får man avbryta dubbelspåret och lägga in ett anpassat enkelspår och sedan återgå till dubbelspåret. Detsamma gäller kontaktledningen. Perrongen har jag ingen lösning för därför att den måste anpassas till spåeet. En bra lösning, men inte för Lan, är en halv övre plattform. Då går det att fuska sig fram ganska bra – en slags grov version av Johanssons passbitar. Går det, Lan? Eller finns det någon annan lösning? Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Veteran
|
![]()
klart det går! Misstänkte de när jag gick med till 3x3 m-modul, men jag kan lätt göra platformar som "passbitar", t.ex. en 0,5 m nedre och övre? Behöver man ännu noggrannare? man kan göra en 5 cm men det låter önödigt noggrant.
Hör av er om detta!!!! EDIT: Mina studier i högre matematik säger mig att 0,5 + 3 + 0,5 = 4, som väl är ett standard spåravstånd. Och 1,5 + 0,5 + 0,5 +1,5 = 4 stämmer val också? Liksom 1,5 + 3 + 0,5 + 3 + 1,5 = 9,5 som bör stämma hyfsat med spåravståndet med en 8 m perrong emellan ? Om ingen hör av sig så gör jag en 1 cm passbit så får ni själva knyppla !!!
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2015-09-24 klockan 17:03. Anledning: matematik |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() Citat:
För att hänga med bättre i HUD-rutan så tänker jag ändra/korta Usernamn i Content till "Gångbro 13 Plattform etc" - d v s jag tar bort Nynäsbanan och lägger fram delnumret utan Del. Då sparar jag 13 tecken, ögonen och huvudet. Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Veteran
|
![]()
Du gör som du vill men tanken med allt jag gör börjar med nyn så blir det lätthittat Scenery-fliken!
![]() |
#57 |
Veteran
|
![]()
http://www.e-buzz.se/forum/showpost....9&postcount=54
Bilderna visar hur man kan bygga en brodel för ett tågspår med 5 m mellan pelarna:
![]() |
#58 |
|
![]()
Glömde bort denna igår. Övre trappa åt vänster. Del 8.
Så nu behöver jag hjälp med själva namnet. För jag har nu själv ändrat namnen på dessa brodelar, så att ingenting längre stämmer med Lennarts namn. Så för att det ska stämma med dom andra brodelarna, så behöver jag namnet för del 8, så att jag kan lägga till Nät i slutet.
![]() |
#59 |
Veteran
|
![]()
Varje del har ju en egen kuid, del 8 config ser ut som nedan:
" username "Nynäsbanan Gångbro Trappa Vinklad övre Left,del8" kind "fixedtrack" trainz-build 3.3 mesh-table { default { mesh-asset <kuid:67375:102445> mesh "del8.im" auto-create 1 } } light 1 category-class "TF" description author "LAn" organisation contact-website attached-track { track0 { track <kuid:67375:101744> useadjoiningtracktype 0 vertices { 0 "a.weld0" 1 "a.weld1" } } } thumbnails { 0 { image "screen.jpg" width 240 height 180 } } category-era "1900s" category-region "SE" kuid <kuid:67375:102448> kuid-table { 0 <kuid:67375:102445> track <kuid:67375:101744> } "
![]() |
#60 |
|
![]()
Tack.
Då är den strax uppe i Downloadstråden tillsammans med dom övriga. Hade ju kunnat installerat om dina grejer och fått fram namnet den vägen. Men då hade allt blivit överskrivet på nytt, så att jag hade behövt ändra mina namnbyten på nytt. För så här ser det ut för mig just nu.
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|