![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... jag har märkt detta själv. Tydligen en fråga om att uppdatera .srt-filerna !?
På Nynäsbanan har ju Nisse planterat tusentals av Pofigs alster och Replace fungerar inte!
![]() |
#32 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 |
Veteran
|
![]()
1. Grönskär-syndromet (bild 1) beror på att mängder av gamla assets har kvar texturer av .TEXTURE-format. Det går att fixa med PEVSoft Image2Tga-program. Västra Årstabron och fundament var två.
2. Shot från Sthlm i TANE. Skulle vara intressant att se motsvarande bild från TS2010 om någon vill vara så vänlig!? 3. En annan fix var luftledningsstolparnadär taggen Alpha saknades i .texture.txt för stolpen då de transparenta delarna blev svarta.
![]() |
#34 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Vill du ha bilden på annorlunda sätt går det kanske att ordna. Mitt 2010 jäklas. För att ta den här bilden har jag tvingats starta om datorn tre gånger eftersom databaskollen lägger av vid Checking faulty assets.
Anmärkningsvärt: TANE har lagt sig i listen nertill. Har inte ens klickat på TANE. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Det vanliga; glömde bilden.
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Veteran
|
![]()
... finns ett hundratal på DLS som är gjorda för TANE.
Sök-kriterier enl. bild1. Sen in och ladda hem det som kan passa att ersätta Pofigarna med.bild2 ![]()
![]() |
#37 |
Veteran
|
![]()
... rodde jag ut till och provplanterade Speedtrees (se bilder).
Jag laddade ned några enl posten ovan och det finns mängder av inbyggda i TANE. Dessa träd växlar med årstiderna och påverkas av vindstyrkan (experimentera med Environment-inställningarna!) De svenskliknande träd jag hittade ser ni i denna lista: Namnen i TANE (svensk motsvarighet) Tree GreenAsh 01-?(Ask) Tree Aspen 01-03 (Asp) Tree Birch 01-06 (Björk) Tree RiverBirch 01-? (Björk) Tree EuropeanBeach 01-04 (Bok) Tree RedOak 01-? (Ek) Tree Oak 01-? (Ek) Tree WhiteOak 01-? (Ek) Tree Hemlock 01-03 (NorrlandsGran) Tree Maple 01-? (Lönn) Tree WeepingWillow 01-? (Tårpil) Tree Willow 01-? (Pil) Tree Conifer 01-04 (Tall) Tree JefferyPine 01-? (Martall) Tree LoblollyPine 01-? (Myrtall Hög Fura) Tree DougladFir 01-? (Skogstall Röd stam) Ut till din ö med spaden Nisse! ![]()
![]() |
#38 |
Veteran
|
![]()
... nu har jag tyvärr i min iver spammat sönder Nisses tråd så nu öppnar jag en ny: Nynäsbanan i TANE:
Här fortsätter vi (och lämnar TS2010 att vila i frid): http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=35983
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|