| 
	
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
		
			
  | 
	|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
| 
	 | 
| 
			
			 | 
		#1 | |
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Feb 2009 
				Ort: Västerås 
				
				
					Inlägg: 1 901
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 - <kuid:470916:100250> : Error, T17324: Failed to triangulate polygon (no ear found). Probably not a simple polygon? 
				__________________ 
		
		
		
		
	//Joakim Wahlberg  | 
|
| 
		 | 
	
	
	
		
   
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Jan 2008 
				Ort: Uppland, Sverige 
				
				
					Inlägg: 2 733
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Det där felet är någon mesh som har någon konstig polygon. Det kan vara en så kallad "ngon", alltså en yta i Blender som har fler än fyra vertices. Trianglar och faces med fyra hörn är inga problem, och jag tror att exportern klarar av en del ngons. Men vissa ngons blir det problem med när man exporterar. Du kan prova att leta efter något ställe med ngoner, annars kan du triangulera hela meshen genom att gå till edit mode, markera alla faces och välj Ctrl-T. 
		
		
		
		
		
		
			Felet finns beskrivet här: https://online.ts2009.com/mediaWiki/...nder_using_FBX Här finns en kort guide med lite tips på hur man kan hitta och åtgärda ngons också: https://artisticrender.com/blender-n-gon-guide/ 
				__________________ 
		
		
		
		
		
			-k- Senast redigerad av korvtiger den 2024-02-17 klockan 11:58.  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Nov 2009 
				Ort: Gävle 
				
				
					Inlägg: 164
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Failed to triangulate polygon brukar vara ett problem med UV-mappen, tex. att ett objekt inte blivit UV-unwrappat och då visar sig som en en punkt längst ned till vänster i UV-mappen. 
		
		
		
		
		
		
		
	![]() Problemet kan också uppstå om man använt "project from view" när man UV-unwrappat tex. en en kub och då sidorna på kuben bara blir ett streck.  
		 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Sep 2001 
				
				
				
					Inlägg: 813
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Vilken Version funkar denna bana bäst i?
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Sep 2001 
				
				
				
					Inlägg: 813
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Finns det någon nedladdnings länk?
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
| 
			
			 Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem 
			
			
			
			Reg.datum: Aug 2001 
				Ort: Huddinge, Sweden. 
				
				
					Inlägg: 6 377
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Inlägg 40 eller där omkring, så finns en länk till biten mellan Läggesta och Mariefred, om den fortfarande är aktiv ???
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
		
			Bengan Senast redigerad av Bengan den 2024-02-17 klockan 16:52.  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#7 | |
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Feb 2009 
				Ort: Västerås 
				
				
					Inlägg: 1 901
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Tack korvtiger, nu fungerade importen mycket bättre! Huset syns i Trainz, men det blev kanske lite väl mycket polygoner, nästan 4000, och då är det inte så detaljerat. Får kika på hur jag kan göra. 
		
		
		
		
		
		
			Citat: 
	
 ![]() Nu för tiden bygger jag banan i Trainz 2022, så det är det som kommer krävas just nu. 
				__________________ 
		
		
		
		
	//Joakim Wahlberg  | 
|
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#8 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Feb 2009 
				Ort: Västerås 
				
				
					Inlägg: 1 901
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			![]() Såhär blev fö. stationshuset i Trainz..  
		
				__________________ 
		
		
		
		
	//Joakim Wahlberg  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
![]()  | 
	
	
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
		
  | 
	
		
  |