|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 | |
|
Medlem
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 900
|
Citat:
![]() Prova på en ny rutt annars (om du har Trainz+), och se om det funkar.
__________________
//Joakim Wahlberg |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 900
|
Något jag länge saknat (och fortfarande saknar
) är snygga 50- och 60-talshus i Trainz. Särskilt tegelaktiga sådana! Så satt ikväll och pyssla på Lennarts snygga hyreshus gjort på bilder från Bengan. Så här ser alltså Bengans Tegelhus ut! Höjde även storleken på texturen, 512px textur känns lite utdaterat. Fick denna gång nöja mig med 1024px, men mest pga brist på bra texturbilder. Teglet och dörr är från annat ställe, men fönstren är bilder från Bengan (guldvärt!).![]() Semaforen kommer nog få ryka. Den försvann strax innan "min" tid insåg jag. Men den står där så länge, fram tills jag orkar fixa med det. ![]() Och så har jag suttit och försökt lära mig Blender, går framåt! Men ännu inget som kan visas upp. Men lär mig mer&mer, vilket är skoj!
__________________
//Joakim Wahlberg |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Gävle
Inlägg: 164
|
Alltid lika spännande att följa ditt banbygge, blir kanonfint. Tegelhusen som du uppdaterat med nya texturer ser fina ut, kan komma väl till pass i mitt BLJ-projekt.
Kul också att du börjat med Blender, ser fram emot att få se vad du producerat, tror säkert att det blir lika fint resultat som med ditt banbyggande. Ställer gärna upp om du har några frågor, och är övertygat om att så gör även Korvtiger. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 900
|
Citat:
![]() ![]() Jo, det blev ju nåt form av hus tillslut, men skalan verkar ha blivit fel, för 18m blev 36m... ![]() Får nog ta och fortsätta titta på lite fler YouTube-guider, så kanske det blir ett hus så småningom!
__________________
//Joakim Wahlberg |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Reg.datum: Nov 2016
Ort: Vänersborg
Inlägg: 605
|
Ser väldigt fint ut dedär!
__________________
Stinsen Brinner för Bergslagernas Järnvägar. ![]() ![]() Edwin Bohm |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 900
|
Får väl ta och begrava den där kolossen nånstans, kanske ryms på kyrkogården..?
![]() ![]() Vad som skall bli kyrkogården i Strängnäs. Eller ja, en del av den iaf. Den fortsätter på andra sidan vägen. Men den syntes (och syns, Svealandsbanan går ju nästan i gamla banans sträckning här) väldigt tydligt när man rullade in till Strängnäs. En sak är dock säker, nu när jag börjat bygga i S2.0 och med HD-grid, så börjar man känna att gamla surveyorn var ofantligt utdaterad ![]() Vintrig svartvit bild Vintrig färgbild
__________________
//Joakim Wahlberg |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 900
|
![]() 24 timmar senare ser det ut såhär! Linjalerna var alltså utmärkning för gångvägar. La först gångvägar som splines, men tyckte inte det blev jättesnyggt. Men nya HD-terrängen så blev det så mycket enklare att arbeta med området! Då kunde jag skippa splines för att markera vägar, och istället bara köra med texturer. Enda nackdelen med HD är att man är limiterad till 15st texturer per baseboard. Så för varje ny textur som placeras blir kartan mer enfärgad (syns lite i bakgrunden, då ballasten försvann från bangården i Strängnäs... (Den tar automatisk bort den textur som används minst).
__________________
//Joakim Wahlberg |
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|