![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Ah, Blender använder Object för alla saker som kan visas i 3D-vyn; mesher, lampor, kameror osv. Sedan är saker bundna till dessa. Så importerar du ett objekt som har en mesh, kommer mesh-datablocket, texture-datablocket, material-datablocket osv importeras också. Men så kan man importera bara meshen (alltså bara meshdata-blocket) vilket då inte bör visas alls, då det bara är ett datablock någonstans i Blenders inre. Man måste ha ett objekt som anvädner mesh-datablocket för att meshen ska synas. Samma sak med texturer och material, även om du får upp dem om du trycker på en texture- eller material-valsknapp.
I mina öron låter det väldigt konstigt att inte kunna köra flera instanser av samma program. I alla Window- och Linux-versioner jag har kört kan man (och jag skulle inte klara mig utan) att kunna köra flera instanser av samma program. Många program idag har ju stöd för tabbar/workspaces eller liknande så man kan öppna många filer i samma program, men flera program vill man inte göra det med. Det borde gå att köra flera instanser av samma program på en Mac också, annars är det något konstigt. Du borde om inte annat kunna starta två Blender från terminalen genom att köra kommandot Kod:
/path/to/blender & --- Snyggt jobbat med alla grejer! ![]()
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|