![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 338
|
![]()
Jaha, så har TANE HF3 kommit ut för Beta-test. Glad i hågen så laddar man hem den och sätter igång första test och:
SpiderMan is back ![]() Bogey krasch ![]() Märk väl att detta fungerade problem fritt i TANE HF2 SP1! Jag började undersöka lite närmare och kom fram till att jag ju gått över till att utveckla "allt" för Trainz buildno 4.3. Detta innebär att man "måste" lägga till LevelOfDetails för polygonrika meshar, alltså t.ex mina ånglok. Jag kom fram till att problem uppstod med kombinationen animering + LOD. 1. bogeys 2. eldaren 3. STL koppel Animeringsfria meshar medförde inga problem. Varför har detta fel nu uppstått??? MÄRK. Om man skall bli godkänd under 4.3 så måste dessutom lägsta LOD lagret ligger under 500 polys! Bara eldaren upptar omkring 800 polys. Förstår inte varför eldare och lite andra meshar skall genereras till lägsta LOD CDP, när jag ändå INTE tar med dessa till lägsta LOD! Inte fått nån vettig förklaring heller. Om jag bygger om till Trainz 3.7 fungerar det normalt igen. Tyvärr har jag ju lagt upp några lok på min hemsida med byggnummer 4.3. Får se om N3v bryr sig om min Bug rapport? Är MYCKET tveksam till detta, så bästa är väl att backa tillbaka till 3.7 och allt arbete detta medför...... Lessons learned: Gapa aldrig efter för mycket....... Senast redigerad av vovven47 den 2016-05-14 klockan 17:03. |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|