![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... ligger mig varmt om hjärtat - en naturskön och kurvig sak.
Dess stationshus var enhetliga, enda avvikelserna var Göteborg, Uddevalla och Strömstad. De övriga var efter samma ritning: (gbg) Säve Ytterby Kode Jörlanda Sora Höga Stenungsund Svenshögen Ljungskile (Uddevalla) Munkedal Dingle Hällevadsholm Rabbalshede Tanum Skee (Strömstad) Om Bohusbanan: https://sv.wikipedia.org/wiki/Bohusbanan Hittade några texturförlagor på Rabbalshede och bifogar lite bilder på Ytterby, Uddevalla, Munkedal och Strömstad. Det här kan bli nått !?
![]() |
#2 |
Veteran
|
![]()
... men bygget är igång!
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Jodå, vi följer nog dig trots semestern.... ;-)
En fråga - har du gått över till att bygga bara för TANE nu eller släpper du versioner som passar för TS2010 också? Eller man kanske kan ställa tillbaka versionnumret? För mig är tyvärr TANE inte användbart - det är för segt. Ändå såg jag att vi hade liknande grafikkort men det tycks vara så att jag är på den sida som har "otur" med min dator när det gäller hur den gillar TANE. Ja, nu sitter jag på en bärbar dator som knappt kan köra TS2010 så nu lär det inte ens starta... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Veteran
|
![]()
Ja spyfrog, version blir 3.3 - jag kollar så det funkar i både 2010 och TANE!
Det har fungerat bra hittills. Vi skall nog få rätsida även denna omgång av Trainz - med gemensamma insatser ! Citat:
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Grymt Lennart det är verkligen kul att se dina byggen även om jag för tillfället inte har tiden att bygga själv... Vi är många som uppskattar jobbet du lägger ner på trainz! Bohus banan och allt i bohuslän ligger även mig om hjärtat så det här följes verkligen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hur långt är det mellan Göteborg - Strömstad? Skulle ju kunna fixa en Dem-karta som är sammanhängande utan skarvar om sträckan inte överstiger 9 mil.
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Gissar på 20-30 mil beroende på om man räknar in lysekilsbanan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
... och stationen börjar ta form. Upptäckte att den finns i två olika murningar, den vanligaste var med gult tegel nedtill och rött upptill, och på norra bandelen tvär om (SJ fick kanske ont om gult tegel nån stans norr om Munkedal ? En texturgrupp ordnar båda. Är ganska nöjd so far.
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Trevlig järnvägssträcka!
Ser bra ut, men Ytterby stationshus har för saturerade färger, ser ut som om den är täckt med senap just nu! ![]() ![]() Någon som känner igen denna stationen?: ![]()
![]() |
#10 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Den är vad jag väntat på till min nya station
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Veteran
|
![]()
Du har helt rätt Korvtiger, efter att ha byggt senapsvagnarna har jag blivit lätt "senapifierad" men fortfarande "nyfiken gul". Den röda varianten bör också tonas ned innan jag blir helt "ketchupifierat nöjd".
![]() För övrigt rekommenderar jag en resa på Bohusbanan i Google Earth. Streetview-funktionen gör att man kan "stiga av" och titta på de flesta stationerna, dessutom få veta vilken sida av spåret dom ligger på (viktigt för märkningen!). Efter mycket "blod, svett och tårar" har jag lyckats få Korvtiges skript att fungera med texturegroup ![]() Vi hörs:
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2015-08-06 klockan 22:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() Citat:
Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Veteran
|
![]()
Nja, fritt bygge ligger nog inte för Korvtiger, men det ser väldigt "bohuslänskt" ut, skulle möjligen kunna vara Ljungskile
![]()
![]() |
#15 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Jag tror det är Strömstad.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |