![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
http://www.e-buzz.se/forum/showpost....54&postcount=1
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Genom att använda "stitched track" - tekniken för att bygga perronger och tunnlar borde man kunna utforma stationer och tunnelsystem ganska flexibelt !? Perrongerna ni ser på bilden går till Bengan för utvärdering. De är rena scenery-splines så man får själv justera in dom mot spåret eller vice versa. vad jag saknar är en "Trackside spline" kind, det hade underlättat !!!!
Skall göra en tunnel med samma concept så får vi se om det går att använda ? ![]()
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2010
|
![]()
Fint LAn! Kommer det att bli en osynlig perrong sen också så att man kan få passagerarstöd till dina fina perronger?
![]()
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Jo, man kan ju alltid önska sig saker. Jag önskar mig själv också väldigt mycket.
Men din önskan, LAn, går nog inte att uppfylla i ett och samma objekt. Det finns en orsak till varför det finns olika "kinds". Spline = scenery och trackside = trackside, dvs. funktionsmässigt helt olika. Men till vår lycka så är Trainz GS objektorienterat så kopplingen går att genomföra.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2012-05-13 klockan 15:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|