![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#23 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Ser mycket bra ut. Bilderna du fått från Bengan, vilket lok är det tagna på? Själv har jag två smågrejer som jag reagerar på, det först är vattenståndsglasen, på pannor med denna diameter så satt de oftast monterade något snett, lutande inåt, för att hålen i pannplåten inte skulle hamna för nära den avrundade kanten på pannans bakgavel, vilket gjorde den delen svagare. Den andra är spiralen på röret till trippelmanometern, normalt sett var det endast ett och det gjorde ett helt varv, inte flera varv. Detta för att samla upp kondensvatten som avtappades med en kran i spiralens lägsta punkt.
Vill du ha förklaringar över delar i en lokhytt så rekommenderar jag ![]() http://www.bjs-club.se/page26.php Dock så är det ju ett B-lok, lite modernare, men mycket finns även i det loket som du bygger.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|