![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
AutoPilot Setup. RADERA Coronor till DEmosignaler. RADERA Debug Library 2.42. Används till Door Control och HUD (TRS2004) Demosignaler. RADERA MSL Autopilot Schedule Command 3.11.b6. Kan behållas. Ny version kommer. MSL AutoPilot 2009. RADERA MSL AutoPilot/Dispatcher 2009 Command. RADERA MSL Auto Library 3.11.b6. Skrivs över MSL Change Cabin Command. Kan behållas. MSL Common Source 3.11.b6. Skrivs över. MSL Control Library 2.49. Används till Door Control (TRS2004) MSL Debug Library. RADERA MSL Dispatcher 2009. RADERA MSL Door Control 2.49. version TRS2004 som är anpassad för TS2009. MSL HUD Library. Kan behållas (TRS2004) MSL HUD 2009 Setup. Kan behållas (TRS2004) MSL Library. Kan behållas (TRS2004) MSL PowerMarker 3.11. RADERA MSL Signal Library. RADERA MSL Signal Manager 2009. RADERA MSL Sound Library. Kan behållas (TRS2004) MSL Station Library. Kan behållas (TRS2004) MSL Trackmark. RADERA Signal Library 3.11. Skrivs över. Signal Marker 3.11. Skrivs över. Signal Source 3.11. Skrivs över. Sound Library 2.44. Kan behållas (TRS2004) Source 2009 (2004 assets). Kan behållas. STL Common Source 3.12.3. BEHÅLL! STL Sound Library 3.11.1. BEHÅLL! STL Trainz Monitor 3.12.3. BEHÅLL!
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2011-08-11 klockan 14:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
[quote=svenolov;243155]Bra att du frågar Bengan. Det här kan också bli till nytta för andra.
quote] Tack.
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
-
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2011-08-11 klockan 19:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Hej! fungera det i 2010 trainz ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Fungerar fr.o.m. Trainz version 3.1, dvs. TS2009 SP2...SP3...SP4 och alla TS2010 versioner och TS12 och ...
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2004
|
![]()
Jag får upp några fel i content manager.
Det är: MSL Trafikplatser: Error: Could not read file scripts msautoutil.gs. Error: Could not read file scripts swesignalstub.gs. Osynlig Klarerare: Error: sweinvisibledispatcher.gs(30) : function InitSweSignal not declared, line 30. Signal Library: Error: Could not read file scripts msautoutil.gs. Några av felen visar sig även i felmeddelanderutan i Driver och Surveyor. Jag har plockat bort allt som skulle bort, så det borde inte vara något som ligger och stör. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
2. Vilken Trainz version (build) har du?
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2004
|
![]()
Dom fel som visas i content manager är:
MSL Trafikplatser: Error: Could not read file scripts msautoutil.gs. Error: Could not read file scripts swesignalstub.gs. Osynlig Klarerare: Error: sweinvisibledispatcher.gs(30) : function InitSweSignal not declared, line 30. Signal Library: Error: Could not read file scripts msautoutil.gs. Jag har TS 2010 Build 44088 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Har upptäckt att det är lite olika bud om benämning av semaforer. Svenolov skriver att de skall benämnas xx A 1/2, i Exempelbanor finns två varianter; xx A1 resp xx A2. Själv använder jag mig av en tredje variant; xx A.
Problemet handlar uppenbart om en eller flera vingar. Svenolov helgarderar, i Exempelbanor fördelas vingarna och själv gör jag inget. Benämningarna är viktiga och att laborera med dem är inte bra. Alltså; en benämning men vilken? Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag förstår inte riktigt vad du menar med en tredje variant, men kanske du blandar ihop antalet vingar med spårnummer, och får på så sätt en tredje variant. Var konsekvent och använd endast ett av alternativen. Blanda dom inte inom en och samma station! Bild 1 och bild 2. Med tillstånd av Per Forsström.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2012-01-31 klockan 02:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Tack. 100-procentigt klarläggande. Då har jag läst läxan rätt för ett halvt år sen.
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|