| 
	
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
		
			
  | 
	|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa | 
| 
		 | 
	Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
| 
			
			 | 
		#11 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Sep 2009 
				Ort: Landskrona, Sweden 
				
				
					Inlägg: 334
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Ehm... Vanligt vis brukar man kunna hålla STH med 50 % pådrag... 
		
		
		
		
		
		
		
	Du kan nog köra 200 med en X10 om du pressar den till max. X10 når för övrigt 140 på lite drygt en minut så det får man också ha i åtanke. Dessutom avtar inte max accelerationen i km/h/s förrens vid ungefär 80... Bromsvikt är 106 tons tryck vilket kan översättas till 7.5 kilopascal (kPa). Jag vet att det låter lite men det är faktiskt realistiskt om man testar det. Då tar det knappa kilometern att bromsa 140 till stillastående (med lagom broms, 50% ), vilket är riktlinjerna för lokförare...  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
		
  | 
	
		
  |