Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-10-04, 23:22   #31
Nils Blid
Medlem

Reg.datum: Dec 2009
Standard

Jag blir glad och jag minns - och jag skulle bli ännu gladare om du plockar in ett namn på stationshuset.
Att koppla ihop bilder och text på ditt sätt är en stilistisk utmaning. Den har du tagit ann på ett märkligt men utmärkt sätt. Det funkar.
Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-05, 16:24   #32
trainz_bonden
Medlem

Reg.datum: Jan 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av stina Visa inlägg
Som tidigare nämnts har "Gulf" öppnat en 50-talsmack... nu har "We are the 60-ties" öppnat som namnet antyder en 60-tals mack av märket BP...! Man kör till en början en kampanj på bensin "köp 20 liter och du får ett paket tuggmmi av märket Bugg och ett paket filmstjärnor", Kenny med Volvon har nappat och köpt 40 liter....
En kiosk har också öppnats där man säljer gamla nummer av den då populära tidskriften "Bildjournalen", Beatlesperuker, bandygrillor och piratkopierade VHS-kopior av musikfilmen "Woodstock"..!
I uthuset har "Märklinklubben " öppnat en utställning (enbart M-skenor!).. där man har en kampanj där de som kan numret på stoppbocken utan belysning (7190) får gratis inträde... De som ej klarar detta får välja på att betala en tia eller beskriva vad artikeln 3000 står för i Märklinsortimentet (Tanklok litt 89)...
Polisen är där för de tror att man försöker avyttra produkter från "Tysklandsresans ölinköp"...
En kö har bildats då man bara får vara 10 personer samtidigt inne i lokalen... brandskyddsbestämmelser...
Ove som skaffat sig glasögon försöker muntra upp kön med lite ordvitsar....
Han har just dragit följande: "Hittar du inte ditt radergummi, säg till mig så tar jag av mig glasögonen och då ser jag ju "suddit".." !! Några ler på smilbanden och det blir genast lite lättare att stå i kö.....
Moster Hulda har fått sitt kaffe och stuckit från renoveringen av släktens 1800-talshus... vankas det kaffe här också månne..?
Man skänker också en tanke till "trainz bonden" som målat macken åt den nybildade föreningen... I
Fortsättning följer snart...!
Otroligt fint bygge och fina bilder !
Roligt att macken kom till användning.
Gammal 2010-10-05, 21:26   #33
baloo406
Medlem

Reg.datum: Mar 2010
Standard

Detta är nog en av dom roligare trådarna att ha ögonen på. Ser fram emot nästa avsnitt.
Gammal 2010-10-08, 20:10   #34
maxlk96
Medlem

Reg.datum: May 2009
Skicka ett meddelande via MSN till maxlk96 Skicka ett meddelande via Skype™ till maxlk96
Standard

jag med

Jag Använde Trainz (Numera pluggar jag musik och får lite tid över för att Trainz'a )
maxlk96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-10, 00:22   #35
stina
Medlem

Reg.datum: May 2004
Thumbs up Politik på banan... "as in real life..."

Det är lördag 18 september 2010... ett visst parti har valmöte bakom stationen... man har lockat 5 åhörare... varav en lagt sig ner för en tupplur. Talaren har tagit av sig glasögonen... han talar med en för svenska mått mätt en sydländsk dialekt... Det handlar om att banan väntar på att få en invandring från Belgien, det är valloner som tänker öppna en shop med "gamla geologiska produkter", min bana är ju dessutom ett konungarike och kungen i ban-riket har spanat in en tjej med rötterna i Tyskland och Brasilien... .
Invånarantalet på banan är ju relativt litet... så man har annonserat i turkiska, serbiska, egyptiska, tunisiska, etiopiska och iranska tidningar efter kompetens för att utveckla banan... Ansökningar strömmar in till epostadressen; "utveckla@sverige.com"
Riksdagen som består av förnuftiga politiker har tagit beslutet att "Vi måste ha fler invandrare för att utveckla banan" och använder även denna tes när man annonserar i pressen... fortsättning följer...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg sd_1.jpg (86.0 KB, 259 visningar)

Senast redigerad av stina den 2010-10-10 klockan 00:28.
stina besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-10, 00:31   #36
stina
Medlem

Thumbs up Tokarp Grand Central...

Citat:
Ursprungligen postat av Nils Blid Visa inlägg
Jag blir glad och jag minns - och jag skulle bli ännu gladare om du plockar in ett namn på stationshuset.
Att koppla ihop bilder och text på ditt sätt är en stilistisk utmaning. Den har du tagit ann på ett märkligt men utmärkt sätt. Det funkar.
Nisse
Den får heta: Tokarp Grand Central Station... idén kommer från ett besök på namne station i New York på 70-talet...
Gammal 2010-10-10, 00:53   #37
ekankal
Veteran

Reg.datum: Jun 2008
Standard

Citat:
Det är lördag 18 september 2010... ett visst parti har valmöte bakom stationen... man har lockat 5 åhörare... varav en lagt sig ner för en tupplur. Talaren har tagit av sig glasögonen... han talar med en för svenska mått mätt en sydländsk dialekt... Det handlar om att banan väntar på att få en invandring från Belgien, det är valloner som tänker öppna en shop med "gamla geologiska produkter", min bana är ju dessutom ett konungarike och kungen i ban-riket har spanat in en tjej med rötterna i Tyskland och Brasilien... .
Invånarantalet på banan är ju relativt litet... så man har annonserat i turkiska, serbiska, egyptiska, tunisiska, etiopiska och iranska tidningar efter kompetens för att utveckla banan... Ansökningar strömmar in till epostadressen; "utveckla@sverige.com"
Riksdagen som består av förnuftiga politiker har tagit beslutet att "Vi måste ha fler invandrare för att utveckla banan" och använder även denna tes när man annonserar i pressen... fortsättning följer...
Hehe, då kan man knoppa in med ett leende på läpparna ikväll igen .

Aha förresten, nu känner jag igen henne, var det dit hon hade så bråttom, att hon sprang ifrån tjejkompisen hon har med sej på min bild utan tåg på?
Hon måste vara betydligt mer intersserad av att lyssna på vad som sägs, än han/hon längst nere till höger, eller lyssnar den sistnämnde möjligen på någon "grön" miljöpartist som ligger nergrävd där, och försöker göra sin röst hörd?

Senast redigerad av ekankal den 2010-10-10 klockan 00:55.
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-10, 00:57   #38
stina
Medlem

Thumbs up Annan politisk uppfattning hos denna tjej...

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Hehe, då kan man knoppa in med ett leende på läpparna ikväll igen .

Aha förresten, nu känner jag igen henne, var det dit hon hade så bråttom, att hon sprang ifrån tjejkompisen hon har med sej på min bild utan tåg på?
Hon måste vara betydligt mer intersserad av att lyssna på vad som sägs, än han/hon längst nere till höger, eller lyssnar den sistnämnde möjligen på någon "grön" miljöpartist som ligger nergrävd där, och försöker göra sin röst hörd?
Ok Ekan... tyckte hon såg ut som en sosse.. hon dyker nog upp framöver i nåt sammanhang...
Gammal 2010-10-10, 13:16   #39
stickanw
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Standard Stinas Bana

# 35
Om det inte varit för rubriken så hade jag kunnat tro att det är en överklassmiljömuppsvigsel (viket ord det blev) som till och med hunden håller på dö av skratt åt. Havremoppar och husvagn och parkbänken som altare bland alla grönsaker gör bilden fullständig.
Fort sätt sådär, nu väntar vi bara tills boken publiseras
Stickanw

(som jag som barn uppfattade ljudet av rälsskarvarna vid
30 minus eller kallare när tåget gick fort över dem)
stickanw besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-11, 22:12   #40
stina
Medlem

Smile Man har gjort en tavla....

Man har gjort en tavla.... ingen konstnär har hittils bosatt sig på banan... det finns ju relativt gott om digital avbildning... men inget målat... tills nu, i akvarell!!....
Vincent van Groggh har skaffat sig ett hus... detta kommer att porträtteras lite längre fram...ytterligare influenser från utlandet tillförs till banan, denna gång från Nederländerna...
Tavlan är målad under ca 13 kvällar med bl.a några anställda på Svevia som modeller... de har ju tjänat storkovan på detta.... (exentrisk konstnär, som betalar dj-ligt bra, är deras omdöme om van Groggh, han bjuder för övrigt på en grogg som avslutning på målarkvällarna)....
Pengarna Sveviagubbarna tjänar tänker de investera i ett gammalt lagerhus, de köpt loss från en tidigare Stina-bana som florerat här på forumet.... kommer att öppna AB Modellgips... enbart stora kvantiteter kommer att vara till salu... man har redan flera intresserade köpare... bl.a Miniathur Wunderland... och några megastora modelljärnvägsklubbar i USA....
fortsättning följer....
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Svevia_2.jpg (104.1 KB, 218 visningar)

Senast redigerad av stina den 2010-10-11 klockan 22:21.
Gammal 2010-10-15, 23:00   #41
stina
Medlem

Standard Körigt... för polismakten...

Vi är en helg framåt i tiden...Det hela började med att "Kenny the Cowboy" överskred hastighetsbestämmelsen på 50 km/h... Vaddå svarade Kenny "aldrig i livet, har ju bara en hk".... blev ändå bötfälld... han hade 67 km/tim uppmätt i fartkontrollen... folk som vill in på modelljärnvägsföreställningen reagerade (speciellt unga flickor, ojdå genusperspektivet..) och reagerade mot ingripandet... extra polispiket inkallad och en nytillverkad polishelikopter har fått inkallas... för att upprätthålla ordningen...
Villkoren för insläpp på mj-utställningen, enbart Märklingrejor, har förändrats till denna helg... nu måste man kunna säga artikelnumret på handmanövrerad växel i m-räls (5121)... kan man inte detta får man betala 20:- eller säga numret på plåtvagn modell äldre (4040)... många var likströmsfantaster och protesterade högljutt mot denna bestämmelse...
Fortsättning följer...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Körigt_1.jpg (106.0 KB, 213 visningar)

Senast redigerad av stina den 2010-10-15 klockan 23:55.
Gammal 2010-10-16, 10:37   #42
ekankal
Veteran

Reg.datum: Jun 2008
Standard

Citat:
Vi är en helg framåt i tiden...Det hela började med att "Kenny the Cowboy" överskred hastighetsbestämmelsen på 50 km/h... Vaddå svarade Kenny "aldrig i livet, har ju bara en hk".... blev ändå bötfälld... han hade 67 km/tim uppmätt i fartkontrollen... folk som vill in på modelljärnvägsföreställningen reagerade (speciellt unga flickor, ojdå genusperspektivet..) och reagerade mot ingripandet... extra polispiket inkallad och en nytillverkad polishelikopter har fått inkallas... för att upprätthålla ordningen...
Villkoren för insläpp på mj-utställningen, enbart Märklingrejor, har förändrats till denna helg... nu måste man kunna säga artikelnumret på handmanövrerad växel i m-räls (5121)... kan man inte detta får man betala 20:- eller säga numret på plåtvagn modell äldre (4040)... många var likströmsfantaster och protesterade högljutt mot denna bestämmelse...
Fortsättning följer...
Hehe, "en hk", du lyckas då alltid få till det .
Ser väldigt levande ut med myllret av folk.
Skitkul, och skitbra som vanligt .
Gammal 2010-10-21, 11:47   #43
baloo406
Medlem

Reg.datum: Mar 2010
Standard

Ser fram emot nästa avsnitt.
Gammal 2010-10-21, 12:56   #44
lan
Veteran

Reg.datum: Nov 2001
Talking

Stina,
du är en härligt underhållande "fanasitör". Läser med glädje denna tråd när jag kopplar av från allt byggande.

"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 22:49   #45
stina
Medlem

Smile Fest igen... en månad senare...

För en månad sen hade man ju invigning av banan... nu är det dags igen... Oktoberfest!... alla pratar tyska och försöker hålla en "tysk inställning" (ojdå, får man DO på sig nu?)... lekar som stått på agenden är : Manfred klappade alla på huvudet och frågade "vad gör jag nu?" ingen fattade... jag har "huvudräkning" sa Manfred och fnissade.... Man har också till tomten fraktat en s.k "Bolovan" från Traninz DLS.. och körde.. sten-sax-påse... men ingen orkade lyfta stenen så det blev hela tiden "sax-påse" och inte lika spännande..
Många backar, de flesta är tomma...!! några har dock innehåll fortfarnade... så alla tennis-intresserade ger sig på att lyfta dess.. det finns ju ett utomordentligt tillfälle att träna sin back-hand genom detta ingrepp.. så kan det gå... Fortsättning följer...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Party_1.jpg (183.9 KB, 143 visningar)

Senast redigerad av stina den 2010-10-23 klockan 00:01.
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:43.