![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Jag blir glad och jag minns - och jag skulle bli ännu gladare om du plockar in ett namn på stationshuset.
Att koppla ihop bilder och text på ditt sätt är en stilistisk utmaning. Den har du tagit ann på ett märkligt men utmärkt sätt. Det funkar. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2009
|
![]() Citat:
![]() Roligt att macken kom till användning.
![]() |
![]() |
#33 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Detta är nog en av dom roligare trådarna att ha ögonen på. Ser fram emot nästa avsnitt.
![]() ![]()
![]() |
#34 |
Medlem
|
![]()
jag med
![]()
![]() |
#35 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
![]()
Det är lördag 18 september 2010... ett visst parti har valmöte bakom stationen... man har lockat 5 åhörare... varav en lagt sig ner för en tupplur. Talaren har tagit av sig glasögonen... han talar med en för svenska mått mätt en sydländsk dialekt... Det handlar om att banan väntar på att få en invandring från Belgien, det är valloner som tänker öppna en shop med "gamla geologiska produkter", min bana är ju dessutom ett konungarike och kungen i ban-riket har spanat in en tjej med rötterna i Tyskland och Brasilien... .
Invånarantalet på banan är ju relativt litet... så man har annonserat i turkiska, serbiska, egyptiska, tunisiska, etiopiska och iranska tidningar efter kompetens för att utveckla banan... Ansökningar strömmar in till epostadressen; "utveckla@sverige.com" Riksdagen som består av förnuftiga politiker har tagit beslutet att "Vi måste ha fler invandrare för att utveckla banan" och använder även denna tes när man annonserar i pressen... fortsättning följer...
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare! Senast redigerad av stina den 2010-10-10 klockan 00:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Medlem
|
![]()
Den får heta: Tokarp Grand Central Station... idén kommer från ett besök på namne station i New York på 70-talet...
![]() |
#37 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]() Aha förresten, nu känner jag igen henne, var det dit hon hade så bråttom, att hon sprang ifrån tjejkompisen hon har med sej på min bild utan tåg på? Hon måste vara betydligt mer intersserad av att lyssna på vad som sägs, än han/hon längst nere till höger, eller lyssnar den sistnämnde möjligen på någon "grön" miljöpartist som ligger nergrävd där, och försöker göra sin röst hörd?
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2010-10-10 klockan 00:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#39 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
# 35
Om det inte varit för rubriken så hade jag kunnat tro att det är en överklassmiljömuppsvigsel (viket ord det blev) som till och med hunden håller på dö av skratt åt. Havremoppar och husvagn och parkbänken som altare bland alla grönsaker gör bilden fullständig. Fort sätt sådär, nu väntar vi bara tills boken publiseras Stickanw
![]() |
#40 |
Medlem
|
![]()
Man har gjort en tavla.... ingen konstnär har hittils bosatt sig på banan... det finns ju relativt gott om digital avbildning... men inget målat... tills nu, i akvarell!!....
Vincent van Groggh har skaffat sig ett hus... detta kommer att porträtteras lite längre fram...ytterligare influenser från utlandet tillförs till banan, denna gång från Nederländerna... Tavlan är målad under ca 13 kvällar med bl.a några anställda på Svevia som modeller... de har ju tjänat storkovan på detta.... (exentrisk konstnär, som betalar dj-ligt bra, är deras omdöme om van Groggh, han bjuder för övrigt på en grogg som avslutning på målarkvällarna).... Pengarna Sveviagubbarna tjänar tänker de investera i ett gammalt lagerhus, de köpt loss från en tidigare Stina-bana som florerat här på forumet.... kommer att öppna AB Modellgips... enbart stora kvantiteter kommer att vara till salu... man har redan flera intresserade köpare... bl.a Miniathur Wunderland... och några megastora modelljärnvägsklubbar i USA.... fortsättning följer....
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare! Senast redigerad av stina den 2010-10-11 klockan 22:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#41 |
Medlem
|
![]()
Vi är en helg framåt i tiden...Det hela började med att "Kenny the Cowboy" överskred hastighetsbestämmelsen på 50 km/h... Vaddå svarade Kenny "aldrig i livet, har ju bara en hk".... blev ändå bötfälld... han hade 67 km/tim uppmätt i fartkontrollen... folk som vill in på modelljärnvägsföreställningen reagerade (speciellt unga flickor, ojdå genusperspektivet..) och reagerade mot ingripandet... extra polispiket inkallad och en nytillverkad polishelikopter har fått inkallas... för att upprätthålla ordningen...
Villkoren för insläpp på mj-utställningen, enbart Märklingrejor, har förändrats till denna helg... nu måste man kunna säga artikelnumret på handmanövrerad växel i m-räls (5121)... kan man inte detta får man betala 20:- eller säga numret på plåtvagn modell äldre (4040)... många var likströmsfantaster och protesterade högljutt mot denna bestämmelse... Fortsättning följer...
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare! Senast redigerad av stina den 2010-10-15 klockan 23:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]() ![]() Ser väldigt levande ut med myllret av folk. Skitkul, och skitbra som vanligt ![]()
![]() |
![]() |
#43 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#44 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Stina,
du är en härligt underhållande "fanasitör". Läser med glädje denna tråd när jag kopplar av från allt byggande.
![]() |
#45 |
Medlem
|
![]()
För en månad sen hade man ju invigning av banan... nu är det dags igen... Oktoberfest!... alla pratar tyska och försöker hålla en "tysk inställning" (ojdå, får man DO på sig nu?)... lekar som stått på agenden är : Manfred klappade alla på huvudet och frågade "vad gör jag nu?" ingen fattade... jag har "huvudräkning" sa Manfred och fnissade.... Man har också till tomten fraktat en s.k "Bolovan" från Traninz DLS.. och körde.. sten-sax-påse... men ingen orkade lyfta stenen så det blev hela tiden "sax-påse" och inte lika spännande..
Många backar, de flesta är tomma...!! några har dock innehåll fortfarnade... så alla tennis-intresserade ger sig på att lyfta dess.. det finns ju ett utomordentligt tillfälle att träna sin back-hand genom detta ingrepp.. så kan det gå... Fortsättning följer...
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare! Senast redigerad av stina den 2010-10-23 klockan 00:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|