Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-11-19, 07:46   #1
hauguth
Medlem

Reg.datum: Oct 2005
Standard Signalfrågor

Håller just nu på med en mötesstation som ser ut som följande. (Banan har regler för hur det såg ut på 70-80talet). Problemet är att om jag förstått saken rätt så måste jag ha en signal innan utfartsväxeln om denna ligger "fel" för att få "kör" i infartssignalen? I verkligheten behövs ju inte det pga S-tavlan som säger att man inte får passera den när man skall stanna vid stationen (eller är jag ute och cyklar?). Så vad jag skulle vilja är att man på något sätt får S-tavlan att funka som en signal så man slipper få rött i infartsignalen (det blir ju annars sista signalen innan utfartsväxeln).

Nu när jag fick hem mina ST2004/2005 så tyckte jag att den där special-hastighetstavlan som fanns med där man själv kan välja vad den ska visa, tilläggstavlor mm var en bra grej. Men är den kopplad till själva körningen så jag får den köra den hastighet tavlan visar?

En annan grej som hänt sedan jag la in skivorna är att mina blocksignaler fått en rund tavla under själva signalen och det verkar ju vara vettigt. Annars använder jag ju interlocking. Men på mina utfartssignaler utan fjärrblockering vill jag ha en 2lampssignal med fyrkantig tavla men det finns ju inte under interlocking-signaler. Vad ska jag välja om jag vill ha en utfartssignal med två lampor och fyrkantig tavla (För om den är rund så är det väl en mellanblocksignal?)

MVH

Hauguth
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Sydostbanan.jpg (177.1 KB, 122 visningar)

Senast redigerad av hauguth den 2005-11-19 klockan 08:43.
hauguth besöker inte forumet just nu  
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:29.