![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#20 |
Medlem
Reg.datum: May 2011
|
![]()
Hej, jag bygger i TANE och håller på att experimentera med semaforerna
och de äldre ljussignalerna. Jag skulle behöva hjälp med att reda ut hur signalerna ska benämnas. Läser dels i Historiskt järnvägsbyggande i Trainz del II (v 3.11), dels i Beteckningar på signaltekniska objekt i Trainz R110718.pdf. I Historiskt järnvägsbyggande står på sidan 7: "Vid dubbla bokstäver så är AA, AC, AE... udda och AB, AD, AE jämna" Beteckningar på signaltekniska objekt säger i Trainz ruta 4 (sidan 9): "Man kan också ha två bokstäver i beteckninen, AA, AB, AC... (udda) och BA, BB, BC... (jämna). Kom ihåg att det alltid är första bokstaven i beteckningen som indikerar udda eller jämn riktning." Det här får jag inte ihop. Är AB udda eller jämnt? Vilket dokument ska jag följa? Tacksam för hjälp. /Magnus |
![]() |
![]() |