![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#32 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Det gick inte att fingera ett fartygsmöte i Dalslands kanal. Bogserfartyget s/s (?)Norrsundet saknar skeppare. Förmodligen har denna hoppat överbord eller, mer troligt, parkerat sig i kajuta.n till följd av den stärkande medicinen HB.
Å andra sidan har Tors reservstyrman, inhyrd från Ryssland, flitigt nyttjat medhavd frukostkasse. Därav föreligger en klar risk för kollision mitt i Dalslands kanal. Över nu till lite allvar. Med det här visar jag hur man kan anordna ett fartygsmöte i Trainz. Jag har använt osynlig räls och en vanlig Trainzväxel. Nu fungerar inte bildexemplet till följd av Norrsundets vägran att följa order och Tors krav på rejäla kurvradier. Bjorn l OBS – Norrsundet ligger snett på spåret, minska HB-ransonen - en inte ovanlig dryck i trakterna runt DONJ.. Ordervägran = statisk = som inte undgår viss förändring, både bokstavligt och bildligt = stillastående. Ang regler för fartygsmöte hänvisar jag till LAn. Han har ju skepparexamen, jag har inte ens realexamen. Jag förmodar att Lan hänvisar till Sjöfartsverket, han brukar ju göra det. Nisse |
![]() |
![]() |