![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vårby, Huddinge, Sweden.
Inlägg: 324
|
![]()
Lan dina Y6or verkar bli något extra och inget ont sagt om de äldre vagnarna då. Ser fram emot dessa då det blev mycket åkande med den typen från Boden till Gällivaara som det en gång hette. Jag vill minnas att en del vagnar hade en trätrall av rätt smala ribbor på motorhuven, tror inte att det var någon standard utan snarare ett skydd för motorhuven på vissa vagnar eftersom många som skulle till Torneträsk och andra sjöar för att vinterfiska lade ifrån sig isborrar och andra vassa eller hårda föremål på huven. Jag förstår att det känns mer meningsfullt att göra det du gör om man får positiva kommentarer eller annat. Men ibland tryter orden, räcker inte till och då kan det vara bra att titta på siffran för visningar, Jag tror att ingen annan tråd har haft så många visningar på så kort tid, och jag skulle vara glad om min tråd med Bodenbanan hade en hundradel av den tråden men man får vad den är värd i intresse. Tack för ditt femomenala arbete med denna ström av fordon.
Stickanw
__________________
Ningening (som jag som barn uppfattade ljudet av rälsskarvarna vid 30 minus eller kallare när tåget gick fort över dem) |
![]() |
![]() |