![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2009
|
![]()
Diskussionstråd till nedladdningen http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=28824
Skyltarna är bara testat lite snabbt, en del kända problem finns nedan, jag litar på att folk här kan hitta fler fel. ![]() Liten FAQ (även om detta mest blir inom min egen skalle, just nu). - Vad händer om man skriver fel format på klockslaget? Klockslaget anges normalt HH:MM i 24-timmarsformat, även HHMM fungerar rent tekniskt, och det kommer att stå HHMM på skylten. Om man skriver t ex 6:30 istället för 06:30 kommer scriptet att krascha, skriver man 630 kommer skylten att uppdateras först timme 63, vilket inte torde inträffa på något dygn. Det sker ingen felkontroll av inmatade data.- Texten är centrerad istället för verklighetens vänsterjustering. Japp. Aurans fel. Om någon vet hur man fixar vänsterjustering, tala gärna om det för mig, så fixar jag.- Skylten funkar inte riktigt runt midnatt. Det kommer nog att ordnas i en framtida version. Har inte orkat just nu.- Betyder Copyleft att jag får göra vad jag vill med filerna. Japp. Jag har gjort detta för mitt eget höga nöje. Inget du gör med filerna tar bort det nöjet.- Om jag gör något bättre, kan du då uppdatera med mina förbättringar? Om jag anser att det är förbättringar, så självklart. Annars kan du släppa det själv.- SRF? Mina initialer. Jag gör så för att det är lättare när jag håller på och felsöker.- Vilka versioner fungerar skyltarna i? Jag har bara testat 2010. Om folk testar i lägre versioner och bekräftar att det fungerar så sänker jag versionsnumret i config:en.Tack till:
|
![]() |
![]() |