![]() |
Plattformsskyltar
Diskussionstråd till nedladdningen http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=28824
Skyltarna är bara testat lite snabbt, en del kända problem finns nedan, jag litar på att folk här kan hitta fler fel. :grin: Liten FAQ (även om detta mest blir inom min egen skalle, just nu). - Vad händer om man skriver fel format på klockslaget? Klockslaget anges normalt HH:MM i 24-timmarsformat, även HHMM fungerar rent tekniskt, och det kommer att stå HHMM på skylten. Om man skriver t ex 6:30 istället för 06:30 kommer scriptet att krascha, skriver man 630 kommer skylten att uppdateras först timme 63, vilket inte torde inträffa på något dygn. Det sker ingen felkontroll av inmatade data.- Texten är centrerad istället för verklighetens vänsterjustering. Japp. Aurans fel. Om någon vet hur man fixar vänsterjustering, tala gärna om det för mig, så fixar jag.- Skylten funkar inte riktigt runt midnatt. Det kommer nog att ordnas i en framtida version. Har inte orkat just nu.- Betyder Copyleft att jag får göra vad jag vill med filerna. Japp. Jag har gjort detta för mitt eget höga nöje. Inget du gör med filerna tar bort det nöjet.- Om jag gör något bättre, kan du då uppdatera med mina förbättringar? Om jag anser att det är förbättringar, så självklart. Annars kan du släppa det själv.- SRF? Mina initialer. Jag gör så för att det är lättare när jag håller på och felsöker.- Vilka versioner fungerar skyltarna i? Jag har bara testat 2010. Om folk testar i lägre versioner och bekräftar att det fungerar så sänker jag versionsnumret i config:en.Tack till:
|
Tycker det är grym att helt plötsligt dyka upp från ingenstans och ge oss detta! :o
grymt säger jag :D Ska ladda hem och titta lite i koden framförallt :) Det borde gå att fixa automatiska uppdateringar i ett senare skede av skyltarna, då jag just nu inte orkar sitta och konfiguera flera hundra skyltar. Men tack ska du ha :) Så ska jag se om jag kan hitta en lösning på tiden till att börja med |
Väldigt fina skyltar, men måste tyvärr säga att dom inte funkar i 09an..
|
Utmärkt! Den skylten kommer jag att använda och utveckla vidare!
Jag ska se till att min klarerare och autopilot kan kommunicera med skylten. Det betyter bl.a. att tåget avgår på utsatt tid, samt att manuella förarare kan få information om förseningar. Citat:
|
mina Skyltar vill bara visa spårnumret. Sen sår det -Avgångstid-Tågtyp-Destination-Informationsrad. Och - en fråga till- Behöver man ladda ner zip-filen?
|
De har inga utropstecken i Content manager i TS2010 för mig i alla fall.:)
|
Citat:
|
Tackar och bugar, för matrialet.:tumme_upp:
|
Har du provat i driver också?
Det ska vara så medans man gör inställningar på den |
Så snyggt alltså !!!!:tumme_upp::tumme_upp::tumme_upp::tumme_upp::t umme_upp::tumme_upp::tumme_upp::tumme_upp:
|
Citat:
|
Citat:
Hur uppdaterar man spelet? |
Skriv inte mer i denna tråd om hur man uppdaterar spelet här, det finns trådar om det. Sök först, hittar du ingen tråd, skapa en ny.
http://www.auran.com/servicepacks/ Du borde klara dig själv via den hemsidan. |
Har en fundering, skyltarna är riktigt snygga men går det att ändra i configen så att vi som använder äldre versioner av Trainz kan använda dom? Med äldre menar jag TRS 04-06...
Tack på förhand! /Henke |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:16. |