![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#12 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Lastning, lossning, ljud och rökeffekter fungerar nu men jag vill gärna att ni alla testar och kommer med synpunkter i denna tråd! Det blev 4 vagnar:
M1 UK, den engelska vagnen med rundade gavlar och utan träsarg som tillbehör. M1 XUK, den engelska vagnen med raka gavlar som den kanske såg ut innan förhöjningskragen nitades på??? Träkrage för vedlastning finns med *** M1 MK, eg. M1 XUK med pånitad plåtkrage för att rymma avsedda 25 ton last. Träkrage finns med. M1 SK, vagnen med svenskbyggd korg (Notviken MV???). Träkrage finns med. *** Träkragar monterades under och efter båda världskrigen för vedtransport. (Man frös nog då också).
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |